F
F.d. 29916
Guest
Jag skall köpa 2 hopfällbara cyclar till husbilen. Har Ni några tips?
Undrar Göran
Undrar Göran
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag skall köpa 2 hopfällbara cyclar till husbilen. Har Ni några tips?
Undrar Göran
Hej Har själv köpt el-cykel och det är toppen. Den går snabbt, uppför backarna behöver man sällan trampa men är de riktigt branta blir det som en vanlig cykel på plan mark.
6 mil utan laddning enkel att fälla ihop och ser ut att ha bra kvalitet med inga delar som rostar. rekomenderas länk EcoRide - Byt till elcykel! Bttre n cykel & moped! - Elcyklar
![]()

Biltemas är rätt okey men... tunga!
Någon som sett liknande biltemas men i lättmetall?
Har man plats till "riktiga cyklar" är hopfällbara inget alternativ. Oftast är vikten obetydligt mindre för hopfällbart och dessutom så får man betydligt bättre "balanskänsla " med stora cyklar. Men som kompromiss om utrymmet inte tillåter annat funkar det utmärkt. Köpte själv för några år sedan hopfällbart i aluminium på "Jysk" för c:a 1.500.-, men det är storcykeln som används.

Inlägg redigerat. Egna Annonser är ej tillåtna i Forum. Använd Annonser för detta./HBK Web