• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Om du skaffar en platta (läs iPad) slipper du i alla fall en ömtålig hårddisk. Dessutom får du en överlägsen navigator.

iPad har USB- port som tillbehör för att tex föra över bilder från digitalkamera.

INGEN HÅRDDISK??????
 

Bilagor

  • chock.doc
    225,5 KB · Visningar: 43

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Jo, jag läser morgontidningen (etidning) i sängen med min iPad, det skulle vara problematiskt med en laptop.

Du nämnde något om bildbehandlingsprogrammens slöhet, bildapparna är betydligt snabbare och lättare att använda än program till datorn. Problemet är att de är så många att det är svårt att få överblick (drygt 8000).
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Jag är ett riktigt apple-fan och har alltid haft det. Jag har även en liten pc-dator som jag aldrig använder. Men min MacBookPro och iPad används alltid och det är aldrig problem med dem. iPad använder vi som vår gps och den fungerar till 100%.
Vår MPB fungerar alltid, när vi är ute i Europa så använder vi Vodafone som fungerar i hela Tyskland. Vi har stich för Tyskland och Italien och det kommer förmodligen att bli för Spanien och Portugal oxå. Man kan köpa internet för 24 timmar 24 dagar och 30 dagar till ett rimligt pris.:yes:
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Det blir en platta för mig men först när dom kommer med riktig 4g i dom. Och detta räknas inom en 6mån period. behändligt mått går in i kassaskåpet och en skärm som är helt super.

Mikkeman
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

När ni skall köpa husbilsdator så köp ingen ACER, då företaget bråkat något makalöst med en HBK intresserad.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

När ni skall köpa husbilsdator så köp ingen ACER, då företaget bråkat något makalöst med en HBK intresserad.

Har 2 Acer i drift just nu (en större laptop placerad på skrivbordet & en netbook i husbilen) båda fungerar utan problem sedan ca 2 år. Men den jag använder oftast och allt mer och till allt är min iPad.

//Tommy
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.783
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

När ni skall köpa husbilsdator så köp ingen ACER, då företaget bråkat något makalöst med en HBK intresserad.

Så du menar att ingen skall köpa ett visst märke för att en person påstår sig ha problem med det märket? Det är ju nästan förtal! :confused:
 

Saxman

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lomma
HBK-Nr
4376
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Har sedan 1år tillbaka helt gått över till IPAD.

Använde tidigare diverse laptops, men för mej är IPAD:en överlägsen för att fylla mina behov.

Enda skälet till att jag oftast har en liten Esus med mej är om jag har behov av att jobba med programvaru utveckling under själva resan, vilket jag inte kan göra med IPAD.

Så min rekommendation är Ipad med Gps (finns i 3G modellen).
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp, vi skall köpa ny "HUSBILSDATOR".

Okej, den var försvår för er. Har inte skrivet att någon har problem med acer, dom gör säkert bra datorer. Men sök på Håkan Lans på nätet, finns jättemycket att läsa och lyssna på vad han genomlidet under många år.
 
Toppen