F
F.d. 54597
Guest
Jag tänkte byta ut batterierna i min Westfalia Columbus 2014 till Lithium. Har någon tips på verkstad/hjälp i Stockholmsområdet? Vill gärna ha någon som är erfaren av just Lithium-installationer.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Utökar frågan till hela Sverige. Någon som har några tips?
Så är det inte alltid eller snarare nästan aldrig.Hej, köper du ett batteri med inbyggt bms så kan du byta ut befintligt batteri rakt över. Det kan du göra själv om du är lite händig. Bms, ser till att du får rätt laddning till batteriet.
Vill du ha rätt fakta från en leverantör som vet vad som gäller så rekommenderar jag att du ringer Henrik på Awimex. Han kan säkert ta fram ett batteri som passar dig, och hänvisa till en verkstad i din närhet. Lycka till.
Tekniska eller kommersiella skäl?De rekommenderade mig att byta till en ren Lifepo4 installation när mina nuvarande batterier har gjort sitt.
Hej,
Vilken litiumladdare passar bäst till mina 2x100ah litiumbatterier med bms, vill ha minst 25ah.
Tacksam för tips!"