• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej igen!

Åkebo

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
34549
Medlemskap
2024
Förra gången jag var med hette jag Åkebo. Nu Akebo, eftersom mitt gamla namn var upptaget. Då tillhörde jag nästan grundlagsfäderna eftersom jag var med på allra första mötet i Småland. Och hade det ädla numret 119.
Sålde min camper för några år sedan, framförallt av hälsoskäl. Nu har jag piggnat till och skaffat en husbil igen. En Nordic alkov.
Så vi ses kanske på landsvägarna!
Hälsningar
Anders Witt
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Förra gången jag var med hette jag Åkebo. Nu Akebo, eftersom mitt gamla namn var upptaget. Då tillhörde jag nästan grundlagsfäderna eftersom jag var med på allra första mötet i Småland. Och hade det ädla numret 119.
Sålde min camper för några år sedan, framförallt av hälsoskäl. Nu har jag piggnat till och skaffat en husbil igen. En Nordic alkov.
Så vi ses kanske på landsvägarna!
Hälsningar
Anders Witt
Hej,tror att jag känner igen dig ,jag är också gammal medlem i HBK
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Tjingelig Anders !

Så det blev av att bli med husbil igen ! Vi pratade ju om det när vi satte fisk i Trehörningen i maj , men då skulle du ut och tågluffa ett tag sa du.
Jag har gått åt andra hållet och håller på att sälja min H-bil , men man vet inte hur länge man kan vara utan så jag kanske gör som du går tillbaka till ett rörligare liv med ett nytt ekipage.
Kul att se dig här på forumet.

// Hasse P
 

AndersHj

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Västervik
HBK-Nr
35702
Medlemskap
2023
Tjena mors Hasse
Har precis gått med i HBK igen. Faktiskt bara 30 minuter sedan och har ju nu kunnat sitta och läsa vårt tjatter sedan fornstora dagar. Det var roliga tider.
Ser att det var länge sedan du svarade på det jag skrev för länge sedan så det blev en glad överraskning.
Men du skrev: "Vi pratade ju om det när vi satte fisk i Trehörningen i maj , men då skulle du ut och tågluffa"????
Av detta minns jag inget elle........
Skriv igen, jag har även mitt gamla telefonnummer kvar.
"Eleven"
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Du är jättevälkommen. Som "ny" medlem hyser jag stor respekt för Er "gamlingar" Känner att denna klubben är helt fantastisk och som tar väl hand om både nya och gamla medlemmar.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Tjingeling"ELEVEN".

Jo du simpmetarn att du skrev flitigt i fisketjatter var väl en sak , men att få något stort på kroken det hade du ingen större framgång med trots alla försök att få dig utbildad till att bli en riktig fiskare.
Jag insåg att rätt snart att du hade en mycket större talang för att äta korv, och där var du helt OSLAGBAR.
Jag tänker på gamle Postis som satt i webben på den tiden det begavs sig, och som svarade när jag frågade om han tyckte att vi gick fram för hårt i skrivandet på fisketjatter.

Svaret på den frågan kom kort och koncist från honom, Hasse den ljugarbänken ni sitter på är minst 200 meter lång så kör så det ryker.
Det har nu runnit mycket vatten under broarna sedan vi sist sågs, men jag tror inte att förutsättningarna för ditt fiske har förändrats så mycket sen vi kamperade ihop.
Jag tycker att det är otroligt roligt att se att du är tillbaka, så slå en signal när du har tuggat ur munnen med korv.

// Hasse P
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.774
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Förra gången jag var med hette jag Åkebo. Nu Akebo, eftersom mitt gamla namn var upptaget. Då tillhörde jag nästan grundlagsfäderna eftersom jag var med på allra första mötet i Småland. Och hade det ädla numret 119.
Sålde min camper för några år sedan, framförallt av hälsoskäl. Nu har jag piggnat till och skaffat en husbil igen. En Nordic alkov.
Så vi ses kanske på landsvägarna!
Hälsningar
Anders Witt
Hej Anders. Du och dina böcker har varit en ledstjärna för oss i många år! Jättekul att du är tillbaka. Jag har också haft en liten paus på knappt 10 år, men nu är det full fart framåt igen! :)
 
Toppen