• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej från ny medlem

Lovelylook

FD HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
15269
Medlemskap
2021
Att ta steget från en snabb Citroën till en husbil, trodde jag aldrig mannen och jag skulle göra, men det här kommer att bli kul. Jag har aldrig kört något större än en bil, men det gick bra. Nu gäller det bara att lära sig parkera i trånga utrymmen.:)
Vi började vår resa med en liten husvagn ifjol (aug) och blev bitna.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Hej från ny medlem

Hej, medlem å medlem, vad jag kan se står det att du är HBK intresserad.
/Vidhem
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Hej från ny medlem

Att ta steget från en snabb Citroën till en husbil, trodde jag aldrig mannen och jag skulle göra, men det här kommer att bli kul. Jag har aldrig kört något större än en bil, men det gick bra. Nu gäller det bara att lära sig parkera i trånga utrymmen.:)
Vi började vår resa med en liten husvagn ifjol (aug) och blev bitna.

Välkomna i klubben. Här finns massor av tips och ideér. Kolla även in spalten till vänster med TRÄFFAR.

Bry er inte om Vidhem. Han behandlar alla nykomlingar lika.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Hej från ny medlem

Hörru Vidhem, jag har läst mycket som du kommenterat och du verkar vara en provocerande liten surgubbe i de allra flesta fall! En sån tar i alla fall inte vi husbilskörande kvinns på allvar ;) :D Kanske dags att du lär dig kliva upp på rätt sida av sängen varje morgon.

Själv var jag här som "intresserad" ett helt år innan jag blev med husbil och betalande medlem. Man måste väl få prova på och inte gör du det lättare att känna sig välkommen som medlem med såna kommentarer.

Hade varit kul träffa dig irl, då hade du nog inte varit lika styv i korken!

Lovelylook - roligt att ni skaffat husbil och välkomna till gänget!
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Hej från ny medlem

Är det något man säga om Vidhem så är det att han är lika mot alla.
Olle.
 
F

F.d. 30349

Guest
Sv: Hej från ny medlem

Välkommen till klubben
Vi blev själva medlemmar i höstas och fick vår husbil i början på februari och vi har gjort några weekend resor bl.a. till köpenhamn. Här på husbilsklubben hittar man mycket kul och intressant att läsa även om vissa kan få igång dikusioner på sandlådenivå.:)

Bengt
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Hej från ny medlem

Välkomna till klubben! Hoppas att ni ska hitta massor med information på resmål m.m.
Med vänlig hälsning Birgittha-sekreteraren HBK
 

Lovelylook

FD HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
15269
Medlemskap
2021
Sv: Hej från ny medlem

Jag tar inte illa vid mig och vi är faktiskt medlem då avgiften är betald idag.
Jag har redan varit inne och läst olika bloggar och väldigt vad pensionärer reser under vintern - roligt. Min fråga blir nästan, kommer man att få plats med husbilen, det verkar mest fullt överallt?

Jag trodde väl mest att man skulle tycka det var ett märkligt namn jag tagit mig: Lovelylook, men det gick en barnprogramsserie när mina flickor var små och vi gillade alla Lovelylook - så det blir ett bra roligt namn i ett givande forum - hoppas jag.

Nu kör vi!
 

annettehn

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2024
Sv: Hej från ny medlem

Välkommen hit till Husbilsklubben och Grattis till ert nya liv. Att ha husbil "det är livet de'....
 
F

F.d. 55350

Guest
Sv: Hej från ny medlem

Det är djupt beklagligt att en revisor kan uttala något sådant. Sådant inlägg borde absolut tas bort. Nya medlemmar är välkomna.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Hej från ny medlem

Henrik N
Sv: Hej från ny medlem - 2014-04-10, 06:03
Det är djupt beklagligt att en revisor kan uttala något sådant. Sådant inlägg borde absolut tas bort. Nya medlemmar är välkomna.



Detta förstår inte jag, inget märkligt enl. min uppfattning.

Livibil
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hej från ny medlem

Diskussionen har pågått i åratal, vem var först "Hönan eller Ägget"?

Ibland är jag säker på att det var "fjädern" som var först. För alldeles tydligt kan man göra en höna av en fjäder.:twitcy:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Hej från ny medlem

Välkommen till klubben,
jag reagerade åxå på svaret från vidhem, men tänk efter liknande har förekommit tidigare men då för att personen haft ett specielt bilmärke, (rätta mig om jag har helt fel) men då har det inte blivit sånt avstånds tagande utan tvärt om, men det ursäktar inte uttalndet i detta fallet.
mvh Bertil
 
Toppen