• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej alla husbilsåkare

F

F.d. 9091

Guest
Vi är ganska nya husbils campare köpte vår första husbil till semestern -06 så vi var bara i ute o körde en vecka då + någara korta helg övernattningar -06. Vi hade funderat en tid på att köpa husbil men så har vi inte kommit så långt i våra liv så vi kände att vi inte har råd att köpa en stor o ny buss o jag hade krav att den skulle gå på diesel o drag med min 1500kg på kulan. Så vi kolla på blocket en tid så hittade vi en Mb 508D i Falun med drag litet lastutrymme o markis så den tyckte vi passa våra ändanmål o ekonomi.

JMQMGPIPPPGRL8.jpg

JMQMGPIRHNJND0.jpg



Anledningen till att jag vill ha drag är att jag kör en del "OFFROAD" Träff/Tävling o då är det roligare att min tjej/sambo o våra hundar kan följa med en helg o ha trevligt. På vår semester -06 började vi med "Jeep" träff i skövde sen körde vi till Ullared (För husefriden)
några dagar sen en runda till Orust där vi hade mycket roligt o mysigt sen avslutande "träff" borås.


Orust -06
JNIPGSEMQRIPM0.jpg


Ullared -06 Fick en ganska tråkig plats inget gräs bara massa stenar:mad:
JNIPGSDRGRGPN4.jpg



Vår hund Tessan älskar att åka buss ser jätte mycket nytt:spinny:
JNGPJQHNHMNMP0.jpg
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Hej alla husbilsåkare

Hej och välkommna till HBK!
Hoppas att ni blir HBK-medlemmar också.

/Thomas och Lena
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

Bilderna ger nostalgikänslor. Jag hade en likadan på den tiden jag tävlade aktivt i enduro och racing. Robust och bra bil även om det är lite "Flinta" över den idag. Välkomna i klubben!
Göran, och Kia
 
F

F.d. 17600

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

Ser man på, det finns fler "Jeep-dårar" här :) Min sambo kör en Willy´s-45 med Rover 8:a. Nästa Jeeptrip blir i juli till "Lapland Trophy" i Raajärvi. Tyvärr har vi ingen kula på husbilen, så jeepen får åka lastbil till Finland.

Ylva/Ivar
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Hej alla husbilsåkare

Välkomna till HBK. bilen ser mycket välbyggd och mysig ut t.o.m vinstället laddat. Jag har byggt min "Postbil" själv och då får man höra t.e.x. att: "Posten kommer sent i dag" eller:"Varför kom inte posten i går" ja vi med hemmabyggen får höra mycket roligt. Men än en gång VÄLKOMNA.

Nisse o Britta
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Hej alla husbilsåkare

Oh så fin din Merca-buss är o vilka minnen vi har då vi kajkade Europa runt på MX 250-500 tävlingar med sonen på 80-90 talet med en likadan! Sen skaffade vi en annan likadan i grunden men med ett Hollandsbyggt BEKA skåp på som var inredd lite annorlunda, lika nöjda var vi med den!
Nu är sonen utflugen sen länge o har egen familj med MX tävlande söner o han satsade på att bygga en husbil själv på ett Fiat Alco chassi.
Vi fick såklart oxå återfall men köpte färdigbyggt den här gången för att övervintra i Spanien med o åka till barnbarnens MX tävlingar. Det blev en RollerTeam Granduca med Garage, vi tar med scootern för att puttra i bergen eller annat med. Hittills MYCKET nöjda med den!

LYCKA TILL med er husbil o tävlingar framöver!
Lena & Jan-Erik 448
:mcride:
 
F

F.d. 9091

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

hej alla som svarat roligt att det är fler som haft Mb-buss innan. vi är jätte nöjda med vårt köp. Ska betala in medlems avgiften nu i helgen så vi ochså kan få en fin dekal till vår buss:yes: Vi håller på att bygga ny offroad bill nu så vi tänkte köra på semester med bara bussen i år. vi startar först i aug då kör vi från skåne till blekinge,öland,västervik,kolmården,orust,ullared. tänkte vara iväg 2-3 veckor beroende på väder.


skicka även med en länk där man kan se vårt offroad bygge för dom som tycker det verkar roligt.
4x4sweden.se :: Läser ämne - Projekt Vitara
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

Ja det fanns onekligen en hel del jobb på Vitaran, svetsa ser du ju ut att kunna vilket kan vara bra att kunna om man har en gammal MB*L*. Men jag måste säga att det ser ut som ett seriöst och bra byggt projekt (Vitaran)!
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

Hej TRYDE och känn Er välkommna till klubben .

Det är väldigt roligt för oss gamla GUBBAR ch KÄRRINGER att få nytt FRISKT ungt BLOD in i klubben.

V Ä L K O M N N A Hls Monica o Kurt
;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
 
F

F.d. 9091

Guest
Sv: Hej alla husbilsåkare

Då har vi betalt in medlems avgiften:yes: Ska bli roligt att köra i år i se om man träffar någon annan med klubb dekal..

Satt o funderade när vi "Kompis kör" så andvänder vi oss av 27mhz komradio, Pmr-radio och även 155mhz Jaktradio.. är det något ni använder er av? så man kan snacka på campingar o på vägen.. gillar själv 27mhz då man har en fast radio med oftast bättre ljud.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hej alla husbilsåkare

:D Hej och välkomna till Husbilsklubben.se.:D
:music-icon: Hoppas att ni ska trivas i och med gänget.:music-icon:

:) Ha de
 
Toppen