• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK Golfmästerskap 2010

F

F.d. 9965

Guest
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Husbilsklubben har fått en förfrågan om det finns intresse att genomföra en golftävling för klubbens golfande medlemmar nästa år, 2010.
Det är Vinbergs GK Vlkommen till Vinbergs Golfklubb - erbjuder golf i Vinberg, Falkenberg, Halland, nra Geks Ullared, distansmedlemskap och fretagsgolf som har hört av sig. Golfklubben ligger i närheten av Falkenberg, ca 10 min från Skrea havsbad och 25 min från Ullared.
Jag har åtagit mig att vara husbilsklubbens kontaktperson i förhållande till golfklubben och vill i detta inledningsskede enbart pejla intresset för att genomföra ett HBK Golfmästerskap 2010.
Om det finns intresse så skulle jag också vilja skapa en mindre arbetsgrupp där vi tillsammans sedan skulle kunde diskutera och så småningom enas om bl.a. lämplig tidpunkt, spelform och eventuellt kringarrangemang. Du som är intresserad av att ingå i arbetsgruppen är välkommen att meddela mig via mail.
Vinbergs GK kommer att arrangera och sköta om allt det praktiska runt själva tävlingen.
Vad tycks om detta, finns det intresse för ett golfmästerskap inom husbilsklubben?
Lars ;)
Absolut! Vinbergs är en så väldigt trevlig bana. Vi är gärna med om vi har möjlighet.:)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Oj, vilken härlig respons - strålande.
Det här ser verkligen lovande ut för att vi 2010 ska kunna genomföra en golftävling, ja kanske t.o.m. det första golfmästerskapet, inom husbilsklubben. Vi är tydligen många golfare inom HBK som har insett värdet av kombinationen husbil och golf.
Allra först ska vi nu försöka skapa en liten arbetsgrupp för den fortsatta planeringen. Flera har meddelat intresse för att vilja medverka, tack för det. Jag kommer att ta kontakt med er var och en. Därefter ska vi sedan i arbetsgruppen diskutera och slutligen fastställa tidpunkten för tävlingen och tävlingsformen. Återkommer med besked om detta längre fram.
Anmälan till tävlingen kommer att läggas upp på samma sätt som för övriga träffar inom HBK.
Fortsätt gärna diskussionen i denna tråd om lämplig tidpunkt för golftävlingen och vilken spelform som skulle kunna funka allra bäst för oss. Eller om annat roligt och golftrevligt som ni kommer på och vill lyfta fram.
V-backen ;)
 

Leif & Karin

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2024
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Ett soligt Gdansk får golfnerven att rycka trots det sena datumet. Det är klart att jag vill vara med! ... och kan jag hjälpa till med något så hör av dig. mvh Leif
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Hade verkligen varit trevligt. Vi kommer om det passar med övriga resor. Lite lagom på vårkanten, om man kan önska tidpunkt.
 
Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Lite långt att åka men ....
Vi kommer om det stämmer med 2010 reseplan. :)

Lycka till - och hoppas det blir bra väder - för golf är ju en "finväderssport"!
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Hej Patric,
vad då finvädersport? Det är väl inte heller alla gånger lika roligt på sjön om det regnar och blåser friska vindar. Det vet du väl att golf är en innesport för utefolk.
Bäst är självklart blå himmel, solsken och något sval hög fin luft med mycket syre.
Och självklart en boll som går precis som man har tänkt sig.
V-backen ;)
 
F

F.d. 15237

Guest
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Vi är intresserade och ser fram emot en tävling.

Mona och Kent
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Hej Patric,
vad då finvädersport? Det är väl inte heller alla gånger lika roligt på sjön om det regnar och blåser friska vindar. Det vet du väl att golf är en innesport för utefolk.
Bäst är självklart blå himmel, solsken och något sval hög fin luft med mycket syre.
Och självklart en boll som går precis som man har tänkt sig.
V-backen ;)

Hmmmmmm
Det är ju CURLING de! :wub:
Ny hall med 6 banor i Umeå - välkomna så ger jag en lektion. :)

Öppet sept-april.
Umeå Curling AB
 
B

Bosse & IngaLill

Guest
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Husbilsklubben har fått en förfrågan om det finns intresse att genomföra en golftävling för klubbens golfande medlemmar nästa år, 2010.
Det är Vinbergs GK Vlkommen till Vinbergs Golfklubb - erbjuder golf i Vinberg, Falkenberg, Halland, nra Geks Ullared, distansmedlemskap och fretagsgolf som har hört av sig. Golfklubben ligger i närheten av Falkenberg, ca 10 min från Skrea havsbad och 25 min från Ullared.
Jag har åtagit mig att vara husbilsklubbens kontaktperson i förhållande till golfklubben och vill i detta inledningsskede enbart pejla intresset för att genomföra ett HBK Golfmästerskap 2010.
Om det finns intresse så skulle jag också vilja skapa en mindre arbetsgrupp där vi tillsammans sedan skulle kunde diskutera och så småningom enas om bl.a. lämplig tidpunkt, spelform och eventuellt kringarrangemang. Du som är intresserad av att ingå i arbetsgruppen är välkommen att meddela mig via mail.
Vinbergs GK kommer att arrangera och sköta om allt det praktiska runt själva tävlingen.
Vad tycks om detta, finns det intresse för ett golfmästerskap inom husbilsklubben?
Lars ;)

Hej och tack för din förfrågan,,vi två i familjen anmäler vårt intresse för en sådan tävling.
HVH
Bosse o Ingalill
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Hmmmmmm
Det är ju CURLING de! :wub:
Ny hall med 6 banor i Umeå - välkomna så ger jag en lektion. :)
Öppet sept-april.
Umeå Curling AB

Hej PatricS,
håller helt med om att curling är en trevlig sport, både att titta på och säkert för den som är med och kanske tävlar. Jag har aldrig prövat på men vet att det är många golfare som curlar under vintersäsongen.
Curling handlar liksom golfen, framförallt vid puttningen, rätt mycket om känsla, tajmning och det är finmotoriken i kroppen som det då gäller att ha kontroll på.
V-backen ;)
 
B

Bosse & IngaLill

Guest
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Husbilsklubben har fått en förfrågan om det finns intresse att genomföra en golftävling för klubbens golfande medlemmar nästa år, 2010.
Det är Vinbergs GK Vlkommen till Vinbergs Golfklubb - erbjuder golf i Vinberg, Falkenberg, Halland, nra Geks Ullared, distansmedlemskap och fretagsgolf som har hört av sig. Golfklubben ligger i närheten av Falkenberg, ca 10 min från Skrea havsbad och 25 min från Ullared.
Jag har åtagit mig att vara husbilsklubbens kontaktperson i förhållande till golfklubben och vill i detta inledningsskede enbart pejla intresset för att genomföra ett HBK Golfmästerskap 2010.
Om det finns intresse så skulle jag också vilja skapa en mindre arbetsgrupp där vi tillsammans sedan skulle kunde diskutera och så småningom enas om bl.a. lämplig tidpunkt, spelform och eventuellt kringarrangemang. Du som är intresserad av att ingå i arbetsgruppen är välkommen att meddela mig via mail.
Vinbergs GK kommer att arrangera och sköta om allt det praktiska runt själva tävlingen.
Vad tycks om detta, finns det intresse för ett golfmästerskap inom husbilsklubben?
Lars ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: HBK Golfmästerskap 2010

Hej Ingalill & Bosse,
det finns ett stort intresse för att vi ska anordna och genomföra en golftävling inom HBK nästa år.
En arbetsgrupp är bildad och vi är igång med planeringen.
Återkommer med en inbjudan när allt är klart.
Golfhälsningar
Lars / V-backen ;)
 
Senast ändrad:
Toppen