• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höja lastvikten - nackdelar?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Va? Förklara dig då jag anser att de flesta bilar som är uppvägda är Fiat, skulle dom vara farligare än andra och inte tåla uppvägning?
Konstigt svar av dig.

Svarade: Göte 27
Hej. Om bilen är Italiensk så nog bäst att låta bli.Risken är att hjullagerhaverierna blir ännu mer frekventa. M.V.H. Göte27
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Min bil är godkänd för 4600 kg men nerbantad till 3500kg. Fick intyg från Mercedes för kunna väga upp den. Vid vägning för några veckor sedan vägde den 3250kg med oss i och då fullastad med allt vi behövde. Tror inte jag behöver använda intyget
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om jeg ikke husker helt feil så er Fiat sine hjullager korrekte med en liten glapp. Hender at det gis mangel på dette og en drar til litt på hjullageret, når det blir varmt så blir trykket i lageret for stort og lageret ryker
 

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
Ät det inte då att första besiktning är efter 3 år och nästa efter ytterligare 24 månader och därefter årligen. Tung hb årligen från start.
 
Toppen