Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Direktlänk till studienForskning
repello.com
Det framgår inte att det skulle vara just Repello som avses i forskningen. Hittar ingetDirektlänk till studien
![]()
Utvärdering av råttskrämma på vild population av råttor
Denna studie undersöker effekten av dedikerade ultraljudsignaler (25kHz – 85 kHz) som en icke-dödande metod för att minska r&aripublications.slu.se
Har läst flera inlägg på FB där det klart framgår att den inte fungerar. Hade själv tänkt köpa, men avstod efter att ha läst inläggen.Någon som har testat Repello musskrämma ? Både vetenskap och reklam pekar på att den skall funka. Men då måste man väl ha 220V till HB.
Under rubriken Bakgrund och Syfte: Syftet med detta test är att undersöka en nytillverkad råttskrämma utvecklad av Repello AB. Studien är ett praktiskt exempel på hur ljudbaserad skrämselteknik kan testas i en verklig bostadsmiljö, och syftar till att undersöka om denna metod kan minska råttors närvaro i specifika utrymmen och därmed fungera som skadedjursbekämpning.Det framgår inte att det skulle vara just Repello som avses i forskningen. Hittar inget
Kan Du sammanfattningsvis dela med dig av argumenten etc till oss gamlingar som dumt nog inte använder FB ?Har läst flera inlägg på FB där det klart framgår att den inte fungerar. Hade själv tänkt köpa, men avstod efter att ha läst inläggen.
Det svaret som fick mig att avstå från köp var påståendet att möss, som blivit filmade med kamera, obehindrat uppehöll sig precis intill fällan. Då drog jag slutsatsen att den inte hade avsedd effekt. Sen finns det de som påstår att fällan fungerar och att de inte haft några möss. Men det är ju ett argument som man känner igen från olika sorters ris kring däcken, grus som underlag på marken, en viss batteridriven musfälla, apotektets pepparmyntsolja etc. Om jag inte sett musspillning i bilen trots apotekets pepparmyntsolja så hade jag sagt att även den fungerar.Kan Du sammanfattningsvis dela med dig av argumenten etc till oss gamlingar som dumt nog inte använder FB ?