• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Håll mössen borta

Har du läst rapporten?

Den fungerar under en korta period och i rum som är lämpliga för den typen av frekvenser.

Den dagen Anticimex börjar sälja denna typ av produkter tror jag på den tekniken.
IMG_2310.webp

Det framgår inte att det skulle vara just Repello som avses i forskningen. Hittar inget
Under rubriken Bakgrund och Syfte: Syftet med detta test är att undersöka en nytillverkad råttskrämma utvecklad av Repello AB. Studien är ett praktiskt exempel på hur ljudbaserad skrämselteknik kan testas i en verklig bostadsmiljö, och syftar till att undersöka om denna metod kan minska råttors närvaro i specifika utrymmen och därmed fungera som skadedjursbekämpning.

Kan Du sammanfattningsvis dela med dig av argumenten etc till oss gamlingar som dumt nog inte använder FB ?
Det svaret som fick mig att avstå från köp var påståendet att möss, som blivit filmade med kamera, obehindrat uppehöll sig precis intill fällan. Då drog jag slutsatsen att den inte hade avsedd effekt. Sen finns det de som påstår att fällan fungerar och att de inte haft några möss. Men det är ju ett argument som man känner igen från olika sorters ris kring däcken, grus som underlag på marken, en viss batteridriven musfälla, apotektets pepparmyntsolja etc. Om jag inte sett musspillning i bilen trots apotekets pepparmyntsolja så hade jag sagt att även den fungerar.

PS. Tycker inte det är dumt att inte använda FB. Tycker en annan gamling. DS

jag har såna mus skrämmare som klickar o sänder ut nått ljud, ståendes i kattvinden.
dom har ståt där i nock 10 år ( för lat att åla mej in o plocka bort dom)
när jag fångar möss står fällan 30-40 cm från dessa skrämmare. tror ni dom fungerar ? :twitcy:
jag kan sälja dom billigt om du själv plockar ner dom

Vår husbil står i en lada, eller rättare sagt i ett varmgarage som är uppbyggt i en lada ute på landet.
Jag öppnar motorhuven, kopplar bort batteripolerna, lägger en brakskit och klappar igen bodelsdörren och vi har inte haft en mus i husbilen under dom 4 vintrar husbilen stått där.

Nu tror jag inte att min fis har gjort att vi sluppit mössen men hade jag använt någon form av skrämma, enris/aluminiumfolie eller pepparmyntsolja så hade jag varit övertygad om att det hade fungerat.

Tillbaka
Toppen