• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hälsa eller inte

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Hälsa eller inte

Ytterligare en sak man inte behöver bekymra sig om då man har en heminredd Iveco.

:mcride:
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Hälsa eller inte

Vi vinkar jämt. Men tyvärr så har vi märkt att vi har missat en del plåtisar och större husbilar och det beklagar vi. Men alla "vanliga" husbilar vinkar vi till. Men nu så ska vi bättra oss och även ha koll på er plåtisar och större husbilar.
Gillar det här med att vinka till varandra, är lite gemenskap oss med husbil emellan.

Plåtisar känner man igen på takluckan å eventuellt markisen.

Leif
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.710
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Hälsa eller inte

Vi brukar också hälsa på de husbilar som vi möter men vi har också märkt att allt färre hälsar tillbaka. I år är det nog inte mer än 10 % som hälsat tillbaka.
Det kan nog till viss del förklaras med att det är det är många nya husbilsägare som helt enkelt inte känner till kulturen med hälsning.
De första turerna som vi själva tog med husbil hade vi ingen aning om att det skedde några hälsningar innan vi märkte att mötande husbilar hälsade.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Hälsa eller inte

Jag vet inte om jag har fått fel uppfattning men jag tycker att helintegrerade husbilar och ju större dom är hälsar mindre
Jag har en halvintegrerad 7,45 lång och hälsar alltid
Mvh
Mats

Tror att det ligger något i det faktiskt men ingen regel utan undantag. Vi har en helintegrerad över 8 meter och hällsar. Vi är på hemväg från Norge och i går mötte vi 3 Morelo som inte hälsade, i dag hittills en Morelo som inte hällsade. Kanske har dom så mycket sjå med att köra?
 

kumla

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Skövde
HBK-Nr
7046
Medlemskap
2024
Sv: Hälsa eller inte

Kom just hem ifrån Frankrike, där vinkar alla !
Hälsningar från Skövde
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Hälsa eller inte

Jag är uppvuxen på havet i båt och där hälsar man och hjälper varandra i hamnen.
Detta är ett trevligt inslag tycker jag och kommer inte sluta hälsa på campingkollegor.
Låg i Hällevik härom veckan och där var någon märklig koppling i deras elskåp och jag stod och rev mig i huvudet när campinggrannen kom ut och hjälpte mig...härligt!


Jag anser man ska vara rädd om dessa äldre traditioner man vet aldrig när man behöver hjälp.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Hälsa eller inte

Hejsan! Har skrivit förr att här i Finland hälsar vi till både husvagnar och husbilar kanske inte på motorvägar men det har vi inte så många här i Finland
Ha de Paffw
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Hälsa eller inte

Mötte en Morelo som hälsade i trakten av Norska gränsen.:yes:
 
Toppen