• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

F

F.d. 9153

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej
Jag är oxså intresserad av en sån där gratis -fon , kan någon hjälpa mig ? :eek:
Mvh
U.Thysell

palle50@telia.com

F

F.d. 518

Guest

Detta låter som ett mycket bra alternativ. Vi använder idag ett 3G-kort med ett fastpris. I Sverige fungerar det. Men så fort vi lämnar landet kostar det mer. Mycket mer tror jag.

Jag vill gärna höra mer från Er som använder FON-uppkopplingen. Kan man lita på att kunna bli uppkopplad var man än befinner sig i Sverige? Är det stabilt? Hur fungerar supporten, när/om det inte fungerar?

Jag är inte duktig på datorer. Vi använder ofta bilen när vi är ute på arbete, så möjlighet till Internet-uppkoppling är viktig.

F

F.d. 518

Guest

Hej igen!
Jag var för snabb med min fråga. Jag är ny på forumet och har inte hunnit läsa alla inlägg ännu.

Jag har nu läst den andra "tråden" (eller vad det kallas?) om FON. Där fick jag en del svar på mina frågor.

Vi fortsätter med 3G-kortet ett tag till! Vi är nöjda med tjänsten och, som sagt, i Sverige fungerar kortet överallt.

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej
Inte bara i Europa !
Vi var över i USA i 3 veckor och körde FON med min Skype telefon som kopplar upp sig mot WIFI foneros och på alla hotell & och barer, överallt finns FREE WIFI spots
Hitta vi en fon spot så koppla den upp sig mot skype och vips så kunde jag ringa hem och till polarna här hemma, så visst funkar det !

Glömde att skriva, kolla in på fons kartor och skriv in sweden,malmö, calle ljungbecks gata 53 klicka på alla 3 så ser ni vad som finns under.

Senast ändrad:
F

F.d. 4972

Guest

SM7WDL /

Vilken Skypetelefon använder du? Är det bara den trådlösa SMC-WiFi telefonen som Fon-Skype rekommenderar på sin sida som fungerar, eller finns det även andra trådlösa alternativ som automatiskt kopplar upp sig mot närmaste aktiva Fon-Router?
undrar/Lars

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej
Det är Skypes WiFi SMC 100 som jag har, men det finns andra, men hur det är med dom och support för updatering av programvara känner jag inte till.
Helnöjd är jag med den kan jag tala om.

F

F.d. 4972

Guest

SM7WDL/

Tack för snabbt svar!

Skall kontakta Fon och höra om jag hinner få den innan vi åker.
/Lars

F

F.d. 4972

Guest

SM7WDL/

HAR NU OCKSÅ BESTÄLLT EN SMC-WiFi.
/Lars

G

Göran T625

Guest

Jag skulle vara tacksam om någon vill anmäla mig för en FON.

E-adress: goran.k@ceenorm.se

Med tacksamma HB-hälsningar

Göran 292

F

F.d. 10757

Guest

Hej,

Finns det någon som vill vara vår FON vän?;)
geiborg@telia.com
Hälsningar Ing-Marie

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej Göran
Jag har nog en massa fria att använda men jahg provar att sända en till dig om nu ingen annan gjort det.
Skriv och tala om !

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Detta mail fick jag idag från FON
Den som vill kan använda coden !

Från: FON Customer Care
Datum: 06/12/07 12:20:43
Till: sm7wdl@bredband.net
Ämne: Get La Fontenna for just $/€ 2 and Reach Further with Your WiFi
header1_fontenna_mail.jpg

Hola Fonero,

Did you know that our Community has reached 400,000 members? That’s good news for all of us! And there’s even more good news!
We have launched the La Fontenna, a directional antenna that sends your FON WiFi signal further, boosting the coverage of the FON Community by up to five times and improving your WiFi Piggy Bank.
We want to involve you in the good news by offering you the new La Fontenna for just $/€ 2 plus shipping costs! (Regular price $/€19,95 + shipping costs).
Just visit the Fon Shop, enter the Promotion Code below, and order your La Fontenna.
Promotion Code: A439265512777265
And that’s not all! Now, you and all other Bills can also roam the world for FREE and continue making a bit of “dinero” from sharing your WiFi. Get La Fontenna, share with more people, make a bit of “dinero”, and enjoy FREE WiFi all around the world.
Finally, there’s a new way to promote our Community to non members interested in sharing WiFi. They register with FON, watch a short video (FON Ads), and get a 15 minutes free trial. We’ll even give you a bit of “dinero” from each video watched. More visits, more money, more WiFi everywhere!!!
If you have any questions regarding the great news, please click here.

Thank you!
The FON Team

As you can see, FON is offering new improved services for the benefit of everyone who participates in our Community. By taking advantage of these news services, you hereby agree that you have read and understand the Terms and Conditions of Use of FON Ads. Please read them carefully as they refer to your rights. Remember that you may unsubscribe from the FON Service at any time by sending us an email with your username, full name and address to unsubscribe@fon.com

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Du skall kontakta Skype på deras SHOP sida
Mina vänner SD7RA & SD7KR fick sina idag och jag tror att vi beställde i Torsdags förra veckan ??

Eva och Ronald

HBK Medlem
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2025

Hej ING M
Vad menar du ?
Vill du ha en Fonero eller vad ?
Har några att bjuda på, tror jag ?

F

F.d. 10757

Guest

Hej,
Vi är intresserad av trådlöst nätverk och tror att detta kan vara ett bra alternativ.
frågorna vi har är:
fungera det överallt?
Är det lätt att koppla upp sig?
Är det bättre med 3G?
Ska vi beställa det med extra antenn?:wub:
Är det någon som kan skaffa en FON vän och vi får prova det?
Många frågor blev det men vi vet inte riktigt vad vi ska välja.

Hoppas någon kan hjälpa oss?

MVH Ing-Marie

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Hej Caddie 10!
Jag har inte lyckats att koppla upp mig en enda gång via Fon ännu. Vi är i Spanien och där skall det ju vara väldigt utbrett om man går efter fonkartan, men, inte någonstans har vi lyckats!!! Det gäller att ha en j...a tur om man skall "köra på" en som har fon. Räckvidden är ju bara ca: 50 meter då gäller det att ha tur alltså, och man får stå i något villaområde eller bostadsområde. Näjag är inte nöjd med denno fåniga fon! Välg något annat i stället enl. mitt tycke. Jag har köpt internet på den platsen vi ligger på nu. Kostade 29 euro för 14 dagar. inte gratis som fon men jag har i alla fall tillgång till nätet.
mvh Stiffe

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Stiffe, ca 19kr om dagen kan man stå ut med för att ha kontakt med yttervärlden.
Tack för dom vackra bilderna.
FON verkar inte någon attraktiv lösning för mig, jag har skaffat 3G-kort och en extern magnetfotsantenn som placeras på takräcket. Kör jag helger eller 19-07 vardagar ingår trafiken i de 89kr per månad som det kostar + engångsavgiften på 295kr.
Åker jag utomlands så gör jag nog som du Stiffe, köper trådlös Internet-koppling på platsen.
Hör gärna av dig med mer reserapporter.

Senast ändrad:

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Hej igen Roberth!
Ja det är riktigt som du skriver det har man råd med. Annars får man ju styra sin semester till fonabbonenter. Nä det var ett misstag jag gjorde som skaffade denna foniga sak. Men den går ju att använda i hemmet. Kostade inte så vansinnigt mycke heller.
ha det nu är det läggdags här i Spanien, värmen tar på kroppen men vi hörs i morgon då är det nya utflykter med Scootern igen. Må väl
Mvh Stiffe.:p :twitcy: :p :wink:

Toppen