• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gratis datorprogram m.m

F

F.d. 24707

Guest
Openoffice. Kanonbra. Fungerar som Office (som köps för dyra pengar annars. OpenOffice.org - The Free and Open Productivity Suite

Bra virusskydd AVG. Har använt det i flera år nu tillsammans med XP och Vista klockrent. Snabbt och gratis. AVG Free - Download Free Antivirus and Antispyware for Windows 7, Vista and XP

Andra program Gratis för det mesta hittar jag här Free software downloads and software reviews - CNET Download.com

Tv-program eller nya filmer hittar jag här QuickSilverScreen - Watch Movies Online Free eller här HD Movies & TV Shows Online Streaming varav den ena i HD-format.

Vad har ni för tips?
 
F

F.d. 8812

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Kör med linux ubuntu som oprativsystem. Som är gratis där fins redan openoffis o en mängd andra gratispogram Det är lika lätt att använda som windows
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

PhotoScape

Allt vad man behöver för vanliga arbete med foton

Gratis, utan reklam och finns på svenska


Hälsningar

Norbert
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Hej, ja avg e kanon bra, sen använder jag ad-aware som tar bort spionprogram som är gratis, funkar oxå bra.
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Det bästa virusprogrammet är Avast. Jag har använt det i 5 år. Tynger ej ner datorn och uppdateras nästan dagligen. Har tagit en del virus från mig. OBS se till att det blir den svenska utgåvan och gratisversionen.
73 de Göran
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Det bästa virusprogrammet är Avast. Jag har använt det i 5 år. Tynger ej ner datorn och uppdateras nästan dagligen. Har tagit en del virus från mig. OBS se till att det blir den svenska utgåvan och gratisversionen.
73 de Göran
Bytte till AVG när jag hittade "tråkigheter" som inte Avast hade tagit hand om.

Men att välja mellan dessa och ett betalprogram. Nja. Det får bli ett gratisprogram.
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Bytte till AVG när jag hittade "tråkigheter" som inte Avast hade tagit hand om.

Men att välja mellan dessa och ett betalprogram. Nja. Det får bli ett gratisprogram.

Intressant, vad var det för tråkigheter som Avast inte tagit hand om?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Gratis datorprogram m.m

Bra program att hålla koll på bilderna i datorn, Picasa finns på Google Pack:

Google Pack

När du hämtat hem programmet ställ in under Verktyg, Mapphanterare i vilka mappar Picasa skall söka bilder. Annars hittar programmet alla bilder i datorn, blir otympligt och svårhanterat.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Jag har haft Open office. När jag skrivit i ordbehandlingen så har dom som har Word inte kunnat öppna dokumenten. Är det rätt eller har jag bara haft otur? Man vill ju att folk skall kunna ta del av det man skriver.
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Jag har haft Open office. När jag skrivit i ordbehandlingen så har dom som har Word inte kunnat öppna dokumenten. Är det rätt eller har jag bara haft otur? Man vill ju att folk skall kunna ta del av det man skriver.

precis som kalleiviken skrev, gå in på "spara som" namnge dokumentet och rulla på listen tills du finner rätt ext. d v s XXX.doc
använder open office regelbundet och tycker det är mycket bra!
Dess kalkyldel är identiskt med exel....
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

Tillåt mig att tipsa om tidningen - Pc för alla - som på sin hemsida
-pcforalla.se - där man redan på "startsidan" upptill kan hitta delen
"program".
Där kan man hitta mycket och gratis!

Ha´re bättre!
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Gratis datorprogram m.m

Behöver man installera/ förlänga AVG på nytt efter 1 år.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Gratis datorprogram m.m

Jag hade AVG under ett år då det plötsligt skulle kosta pengar. Dessutom segade det ned datorn så jag installerade Avast! istället gratis. Funkar bra.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Gratis datorprogram m.m

Har haft Avast på mina datorer ett antal år.

Mycket nöjd.

Varje år blir man dock tvungen att hämta en ny "nyckel", men det är inga problem.


Kåre
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: Gratis datorprogram m.m

När ni installerar "gratis" program, läs då igenom. Vissa program är gratis, i t.ex. ett år för att sedan gå ut. De vill ju också tjäna pengar, precis som vi andra.

AVG kanske inte har världens tydligaste hemsida, men följer man "Free" så får man ett gratis program som fungerar utan köptvång.

AVAST är bra det med.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.807
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Gratis datorprogram m.m

Vi hade Avast på en dator där vi sedan installerade Norton, det hittade ett antal problem som Avast tydligen missat?
 
Toppen