• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS: Garmin 1690T ???

F

F.d. 25270

Guest
Ska köpa GPS till husbilen vi ska hämta i april. Tänkte ha den i vår vanliga bil under tiden för att lära mig handskas med den. Är GARMIN 1690T ett bra val. Tror att den har tillräckligt med funktioner, och ligger också i ett prisläge som passar oss. Om någon har en likadan vore jag jätteglad att få ta del av vad ni tycker om den.

Massa hälsn / Peter

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: GPS: Garmin 1690T ???

Bytte telefon nyligen till en Nokia E52, med inbyggd GPS. Som jag ser det nu, kommer jag aldrig att behöva köpa nån annan GPS.
Calle

F

F.d. 50126

Guest

Vill köpa en GPS 7" till en Frankia I 700 Men vad ???:confused:
Kan någon svara på det ??? Inget smått 3 " tum 3,5" 4 "..Dalbon

F

F.d. 25270

Guest
J

Jarn

Guest

Här kan du köpa din Garmin 1690 till bra pris.
Buy Garmin Nuvi 1690 Best Reviews

Själv handlade jag min Garmin 1490 där. Fungerade perfekt, leverans hem till dörren.

Hhhm, såg nu att man handlar den billigare i Sverige, visserligen utan väskan, men ändå.

Senast redigerad av en moderator:

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Har en fråga, kan man lägga in " lastbil" som egen bil i denna?:snow-icon:

J

Jarn

Guest

Hej!

Var såg du den billigare?

Tack på förhand !

Hej Goldwing, mitt inlägg var ju från 25/11-10, så jag vet inte vad som gäller idag.
Priser på elektronik ändrar sig snabbt.

Nu är ju svenska kronan starkare, så det kanske är läge att handla den i England igen.
Jag är åtminstone nöjd med mitt köp därifrån. Du får ju dessutoma bruksanvisningar m.m. även på svenska.

PS läste att momsen i England skall höjas till nyår, vet inte hur mycket.

Senast redigerad av en moderator:

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Jag kan nu svara på min egen fråga, det går INTE att lägga in lasbil som "egen" bil i denna modell. Personbil, cykel och gående är det som gäller. Alltså finns risken kvar att komma på vägar där man inte borde vara.:santa-2-icon:

Goldwing

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5895
Medlemskap
2025

Ska köpa GPS till husbilen vi ska hämta i april. Tänkte ha den i vår vanliga bil under tiden för att lära mig handskas med den. Är GARMIN 1690T ett bra val. Tror att den har tillräckligt med funktioner, och ligger också i ett prisläge som passar oss. Om någon har en likadan vore jag jätteglad att få ta del av vad ni tycker om den.

Massa hälsn / Peter

Undrar bara, blev det någon 1690T ?
Har precis själv köpt en sådan på Elgiganten, mellandagsrea. har inte testat den ännu, kul att höra vad ni tyckte om den, ifall ni köpt en

Gott Nytt År

Pelle

F

F.d. 58580

Guest

Här kan du köpa din Garmin 1690 till bra pris.
Buy Garmin Nuvi 1690 Best Reviews

Själv handlade jag min Garmin 1490 där. Fungerade perfekt, leverans hem till dörren.

Hhhm, såg nu att man handlar den billigare i Sverige, visserligen utan väskan, men ändå.

Hej Roland
Har köpt en 1490T och undra vilken typ av minnerskort du använder SD eller SDHC samt hur många GB som du tror man kan behöva.Det kanske finnes flera med goda råd och erfarenhet av 1490T.
Mvh Leif

J

Jarn

Guest

Hej Leif, jag har inget extra minneskort på min 1490.
Förutom de kartor i Europa som fanns förinstallerade har jag själv installerat följande:
City Map Berlin.
Svenska Fartkameror.
Bordatlas stellplatser.
HBK (Carnivals) stellplatser med bilder.

Trots det finns det mer minnesplats i GPSen.

Om du skall köpa extra är det detta du skall ha:
4GB microSD™ card with SD™ adapter
010-10683-05
$ 32.99 USD

Toppen