• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa ny GPS

F

F.d. 53061

Guest
Hej!
Vi har en Navigon GPS med några år på nacken och har tänkt köpa en ny GPS och har några funderingar. Den vi har går det inte att lägga in koordinater på och den möjligheten vill vi ha på vår nya. Vi hade tidigare en Navman med nåt som hette "back-on-track" det vill vi däremot inte ha igen, avskydde det systemet! Vad har ni för GPS:ar? Vi vill gärna få lite tips och höra vad andra har för erfarenheter innan vi köper en ny!

mvh Tanja och Markko :cat::msn_cat:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Köpa ny GPS

För mig gäller TomTom eller Garmin. Kör för närvarande med TT, föredömligt enkelt att ladda ner POI och ge koordinater. Kartorna i min börjar bli lite föråldrade köper en ny nästa vecka blir nog en XXL.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.
Åker nu med en ny Navigon 4310 max och min gamla Garmin 660.
Navigon kan mycket men väldigt krånglig att använda, samt väldigt små siffror om hastighet, vägsträcka ocv. Får böja me´j fram för att se siffrorna.
Garmin lättare att skriva in adresser och spara som favoriter, tydligare kartbild och bättre ljud, felet med den är för gammal karta (2008. ) men det går ju att ätgärda.
Skulle nog köpt en TomTom istället.

Några synpunkter från Jägarn i Övertorneå.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag saknar rattar på bilradion också!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej.
Åker nu med en ny Navigon 4310 max och min gamla Garmin 660.
Navigon kan mycket men väldigt krånglig att använda, samt väldigt små siffror om hastighet, vägsträcka ocv. Får böja me´j fram för att se siffrorna.
Garmin lättare att skriva in adresser och spara som favoriter, tydligare kartbild och bättre ljud, felet med den är för gammal karta (2008. ) men det går ju att ätgärda.
Skulle nog köpt en TomTom istället.

Några synpunkter från Jägarn i Övertorneå.

Flytta navigatorn närmare förarplatsen om det går, så ser du bättre.
Jag köpte en extra antenn (260:) som jag satte fast längst fram under vindrutan.
Navigatorn har jag på instrumentbrädan så nära förarplatsen som möjligt.
Jag har en alkovbil, så med navigatorn på vindrutan tog den in 5 - 6 satelliter. Nu tar den in 11 - 12 och precisionen har blivit mycket bättre.
:msn_thumbup:

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

Jag har hållit mig till Garmin de senaste 7 åren, (man lär sig ett märke med tiden...) men framför allt för möjligheten att jobba med kartan och spåren vid datorn.
Jag har på det sättet resorna dokumenterade under alla år.
Nyligen har jag bytt upp mig från Nüvi 760 till 3790 och det var verkligen ett jätte lyft!
Grafiken är helt grym! Att sedan kunna styra det mesta genom tal är inte dumt heller.
För att inte tala om möjligheten att ha den stående i färdriktningen.
Snabb är den också.

Exempel Nüvi 760 / Nüvi 3790

1-760.jpg 1-3790.jpg

2-760.jpg 2-3790.jpg

3-760.jpg 3-3790.jpg

Toppen