• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS fundering

F

F.d. 18540

Guest
Jag får denna text i min gps ofta i närheten av fartkameror
" Varning F-50 " vad betyder detta
M V H Åke

Sv: GPS fundering

tror också det är varning 50km/h ,men du borde även få varning på 70 och 90km/h.

Jag har samma kodning också, kommer fram speciellt i Frankrike och betyder absolut icke 50km/t. Måste vara en kod som någon lagt till. Samma sak dyker ju upp om det sen är 50, 70 eller 90km/t fartkamera.

Om jag nu kommer rätt ihåg så ingick dessa filer i HBK's filsamling som jag laddade ner innan nerresan i år. Kanske någon av oss vet.

Bra ställplatser i hela Europa, aktuella och stämmer varje gång. Fartkamerorna är rätta till 70%, så de är bra att ha! Man kör ju inte fort, men man vet ju inte alltid vilken hastighet som gäller.

Hälsning
jyrkla/274

Tror också på hastigheten men är det från ett inladdat program information ?

Jag får på min Garmin 760 om "kameravarning 8km/h" och det är från det jag tankade ner här .

Det är nog så att det är fel i filen som laddas ned från HBK. Ute i Europa visas "alltid" 50km/h vid fartkamror (antingen de finns eller ej).

Håkan

Tillbaka
Toppen