• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS fundering

F

F.d. 18540

Guest
Jag får denna text i min gps ofta i närheten av fartkameror
" Varning F-50 " vad betyder detta
M V H Åke
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: GPS fundering

tror också det är varning 50km/h ,men du borde även få varning på 70 och 90km/h.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: GPS fundering

Jag har samma kodning också, kommer fram speciellt i Frankrike och betyder absolut icke 50km/t. Måste vara en kod som någon lagt till. Samma sak dyker ju upp om det sen är 50, 70 eller 90km/t fartkamera.

Om jag nu kommer rätt ihåg så ingick dessa filer i HBK's filsamling som jag laddade ner innan nerresan i år. Kanske någon av oss vet.

Bra ställplatser i hela Europa, aktuella och stämmer varje gång. Fartkamerorna är rätta till 70%, så de är bra att ha! Man kör ju inte fort, men man vet ju inte alltid vilken hastighet som gäller.

Hälsning
jyrkla/274
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: GPS fundering

Tror också på hastigheten men är det från ett inladdat program information ?

Jag får på min Garmin 760 om "kameravarning 8km/h" och det är från det jag tankade ner här .
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: GPS fundering

Det är nog så att det är fel i filen som laddas ned från HBK. Ute i Europa visas "alltid" 50km/h vid fartkamror (antingen de finns eller ej).

Håkan
 
Toppen