• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS förbjuds?

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: GPS förbjuds?

Jag är också för förslaget. Men av egen erfarenhet vet jag att inte hands-free hjälper helt ändå. Det är själva samtalet som är boven, man har koncentrationen någon annanstans. Har missat åtskilliga avtagsvägar i mitt liv för att jag ringde (med hands-free)...

/Bertil

Samma här pratade med min syster (med handsfri) och missade en 70 skylt och vips så blev man 2400kr fattigare 18km för fort :mad:
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: GPS förbjuds?

Hej Peter!

Hur går det till, när du skall till en adress i Prag med ett för oss outalbart gatunamn?

Hade tidigare röststyrning på en Samsung mobil, som hade mycket svårt att förstå mig. Svarade mest...bitte wiederholen..dvs var snäll upprepa!
Kanske utvecklingen gått framåt!

Roadglider
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: GPS förbjuds?

Hej Peter!

Hur går det till, när du skall till en adress i Prag med ett för oss outalbart gatunamn?

Hade tidigare röststyrning på en Samsung mobil, som hade mycket svårt att förstå mig. Svarade mest...bitte wiederholen..dvs var snäll upprepa!
Kanske utvecklingen gått framåt!

Roadglider

Det var en bra fråga. Har bara testat på Svenska adresser, men fattar den inte riktigt vad jag säger så kommer det upp flera alternativ.

För att komma till menyn så säger man "röstkomando" och det är just det som den tror sej höra ibland från radion.

Funktionen går att stänga av.

Peter.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: GPS förbjuds?

Hej.

Högerstolen innehas numera av Fuzzy (Beardedcollie), eller Alice (Briard) så då får det bli "skallstyrning".:applaus:

Peter.
 
Toppen