• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Google Maps med GPS Tracker

Sv: Google Maps med GPS Tracker

På min laptop i husbilen jag använder 2 GPS puck.
En för navigering och ett för sevärdheter - det är två kort på skärmen.
En karta med sevärdheter kan Google Maps med GPS-tracker på kartor från Netkuik, tilsammen med mitt Google-karta.
Om forbindelsen forsvinder på usikkert net gør intet alvorligt,
men navigeringen er uafhængig af internettet.
Jeg anvender forsøgsvis Google Maps med GPS Tracker fra C-net. :msn_weird:

Sv: Google Maps med GPS Tracker

Det finns inga problem med 2 GPS pucken.
Det har förbättrat - har 3 och använda BU 303 (profilic) och den nyaste modellen Microsoft / GPS Naviation 168. Bara en fråga om COM-port konfiguration.
Jag använder Route 66 med 26.000 POI och AutoRoute 2010 för navigering - ljud via Bluetooth-radio som mobilen - automatisk driftavbrott.

Mitt försök med Google Maps via pucken er istället för Route 66
Jag har laddat ner Google Maps with GPS Tracker - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com.
- Och det fungerar sporadiskt.
Google Maps via Netkvik - Bruger Link har många faciliteter(foto,poi,ruter etc.), kan kombineras med egne KML-filer, och försökte ersätta det Route 66 karta (2005) gamla.
Använder internet/intranet ( kabel/trådløst ) via USB-router Abeo med Huawei dongel i takluckan.

Nu har jag allt att fungera tillsammans. ?

Tillbaka
Toppen