• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Google Maps med GPS Tracker

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Google Maps med GPS Tracker

På min laptop i husbilen jag använder 2 GPS puck.
En för navigering och ett för sevärdheter - det är två kort på skärmen.
En karta med sevärdheter kan Google Maps med GPS-tracker på kartor från Netkuik, tilsammen med mitt Google-karta.
Om forbindelsen forsvinder på usikkert net gør intet alvorligt,
men navigeringen er uafhængig af internettet.
Jeg anvender forsøgsvis Google Maps med GPS Tracker fra C-net. :msn_weird:

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Google Maps med GPS Tracker

Det finns inga problem med 2 GPS pucken.
Det har förbättrat - har 3 och använda BU 303 (profilic) och den nyaste modellen Microsoft / GPS Naviation 168. Bara en fråga om COM-port konfiguration.
Jag använder Route 66 med 26.000 POI och AutoRoute 2010 för navigering - ljud via Bluetooth-radio som mobilen - automatisk driftavbrott.

Mitt försök med Google Maps via pucken er istället för Route 66
Jag har laddat ner Google Maps with GPS Tracker - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com.
- Och det fungerar sporadiskt.
Google Maps via Netkvik - Bruger Link har många faciliteter(foto,poi,ruter etc.), kan kombineras med egne KML-filer, och försökte ersätta det Route 66 karta (2005) gamla.
Använder internet/intranet ( kabel/trådløst ) via USB-router Abeo med Huawei dongel i takluckan.

Nu har jag allt att fungera tillsammans. ?

Toppen