• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme

Eken55

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32754
Medlemskap
2024
Jag har problem med min elektriska golvärme i sovrumsdelen i en Rapido 9090df 2014
Jag har 230v fram till en kopplingsdosa där det sedan går en kabel till tranformatorn som det är ström på, sedan går det en kabel till påslaget till golvärmen som sitter på sänggavel som jag inte får ström på.I kopplingsdosan sitter det ett kretskort,kan det vara fel på det?.Någon som har ett tips på vad för fel det kan vara
 

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Om glassäkringen har gått så har jag dålig erfarenhet av att bara byta den. Gjorde det i vår EBL. Den fungerade inte. Glassäkringen hade gått. Bra tänkte jag och bytte. Det resulterade i en smäll och blixt. Sen fick jag skäll av firman som lagade den. Säkringen går av en anledning. Sällan bara att byta den som en lösning på problemet. Bättre att i så fall undersöka varför den har gått.
Lycka till med felsökningen:msn_thumbup:
 
Toppen