• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfsugen

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Hej hur är det med längtan för att börja en nu golf säsong.
Har ni börjat att putsa klubber och skor än.
Var ute i onsdag och kände mig för det var som vanlig
ibland bra, ibland som vanlig. Det hade varit trevlig om
det fanns en sida att skriva på när och var vi åker för
att spela så kanske man kunde ses där om man är i närheten.
Låter det bra eller. Sol 5+ i Ängelholm

MVH Berra
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Golfsugen

Golf Lounge i högerspalten är väl ett alternativ.
Mvh
Anders
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: Golfsugen

Hej Berra!
Vi som bor i Mälardalen börjar få golfnojja nu. Vi har fortfarande för mycket snö och man vet inte hur långt söderut man ska åka för att få sommargreener. Tittar man på golf.se så är informationen inte uppdaterad vad det gäller öppna banor. Min hemmabana (Frösåker) ska vara öppen , men den har inte varit det sedan i oktober. Vet någon hur det ser ut i Östergötland eller Västergötland eller hur långt söderöver vi måste fara?
F.ö. tycker jag Ditt förslag om att man kan tala vart man är på väg är bra då, kan man ju göra sällskap på banan och svära (?) tillsammans över alla vådaskott.
Keep swinging
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Golfsugen

Det börjar bli vår i skåne.Smörjer nu lederna med olja
och hoppas på svingen ska bli bättre.Vi som spelar på olika banor i landet och söker golf kompisar kan ju skriva var vi tänker spela i Golf Lounge,så ses vi på banan och trivs tillsammans.

Vi ses på tee MVH Berra
 

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: Golfsugen

Hej alla golfare och andra också. Falkenbergs gks gula slinga har varit öppen hela vintern med sommargreener.Har spelat den ett par gånger i veckan. Pratade i Lördags med green f gäster från Isabergs gk dom hade fortfarande snö på sin bana,som vi har varit förskonade från frånsett två tre dagar i år. Svinga lungt och stå inte för nära bollen. MVH STEPHAN.
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfsugen

Hei Berra
Vi har tenkt oss en tur til Skåne i påsken, har ikke planlagt så nøye enda , men vil gjerne ha noen tips om fine golfbaner , og campingplasser i nærheten av en by eller tettsted som kan være koselig å besøke på kveldstid .
Hilsen Liv
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Golfsugen

Hej tråkigt nog kör vi till Stockholm och Karlstad i påsk
annars kunde vi visat dig lite golfbanor här omkring
Men woodland i Örkelljunga har ställplats med el vår
hemma klubb.Annars finns det banor på bjäre halvön
eller kulla halvön som du säkert får övernatta på.Är det något speciel bana som du vill spela så hör av dig så kan
jag undersöka om det finns tider och plats.

MVH Berra
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfsugen

Hei hei Berra

Akkurat nå snør det veldig her , vi bor syd i Norge (Sarpsborg) ca en halv times kjøring til Svinesund/Strømstad. Og nå er vi lei snø, vil bare spille golf. Tusen takk for svar og for din hjelpsomhet, vi kommer tilbake til saken. Skal du spille golf i Karlstad ? Der er det noen fine baner og veldig hyggelige folk . Vi har vært der mange ganger, og tar gjerne en tur dit hver sommer . Golfhilsen fra Liv
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfsugen

Hei Ove G

Takk for informasjon :) Føler meg nesten hjemme når jeg ser hvor du kommer fra , der har jeg vært en del . Det er ikke langt fra Sarpsborg. I dag er det ost og vin med damegruppa jeg tilhører.

Ha en god fredagskveld.
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfsugen

Hei ,hei

Nå har vi bestilt overnatting på First camping mølle på Kulla halvøn. Vi har tenkt å spille på Mølle golfklubb og lurer på om det er en trivelig golfbane. Er det noen andre baner i nærheten som er fine å spille på ?

Hilsen Liv
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfsugen

Beroende på väder... Så är siktet är inställt på Tomelilla GK helgen 27-29/3
En underbar bana som vi fastnade för förra sommaren.

Förvisso har vi endast förra säsongen som referens, vi fick grönt kort första v. i Maj -09.
Men vi har spelat över 40 banor sedan dess och bortåt 85 rundor, så "lite" pejl har vi allt skaffat oss.

Bästa Hälsningar, Magnus
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfsugen

Hej,
det finns en annan tråd "Golfklubbar med ställplatser" som jag kan rekommendera. Kolla in på detta inlägg http://www.husbilsklubben.se/forums/t30491-2/#post214060 och gå sedan vidare på länken i inlägget till det första inlägget i den tråden.
Där finns det en förteckning med ca 260 golfklubbar som välkomnar husbilar. Golfbanorna är länkade till Google Map, detta medför att det är lätt att hitta dit.
Dessutom går det att söka "Golfställplatser" på Google Map, då listas alla golfbanorna som erbjuder ställplatser för husbilar i samband med golfspel.
V-backen ;)
 

Leif & Karin

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2024
Sv: Golfsugen

Jag gick nio hål på Vasatorps GK i Helsingborg idag. Visserligen lite blöt fläckvis,
men vad kan man begära så här års? Snabba sommargreener och solsken i blick
så här års är man ju inte van vid, (bodde tidigare i Gävle)! Vasatorp öppnade
en ny mästerskapsbana förra året. Den lär vara riktigt utmanande, men även den gamla
18-hålaren är riktigt bra. :)
Leif
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: Golfsugen

Vi stack ner till Hökensås i onsdags som har en slinga öppen med sommargreener som var jättefina.
Solen sken , men det blåste lite så man var tvungen att spela i windbreaker, men det gjorde inte så mycket när man fick gå på en snöfri gräsmatta. Vi gick 27 hål med bärbag och det märkte man av i går morse när man "skuttade" ur sängen. Resultatet blev 12 över, 10 över och 6 över par, så det finns ju fortfarande hopp om en kul säsong. Så tror man ju varje vår och sen kommer verkligheten ikapp en.
Look at the ball!
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfsugen

Hei igjen

Vi er nå tilbake fra golftur til Mølle i påsken. Vi spilte på Mølle gk , en hyggelig og naturskjønn bane med veldig koselige mennesker. Vi bodde på First camping i Mølle og hadde det flott. På hjemveien la vi turen innom St. Arild. Det så også ut til å være en flott bane. Hilste forresten på noen husbilsklubb medl. Skåne er en utrolig flott sted :) Så takk for alle gode tips :)

Hilsen Liv
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfsugen

Just nu är jag oerhört golfsugen, var nere på rangen förra helgen och testade swingen. Det dröjer tyvärr ett tag till innan det är spelbart på vår hemmabana Viksjö GK som numera har helt ombyggda greener och som faktiskt är en ren fröjd att putta på.
Vi testade Mölle GK för några år sedan och bodde i det mysiga Värdshuset intill klubbhuset. Det är verkligen en omväxlande, utmanande och trevlig golfbana.
Ni missade väl inte att ta fram drivern vid korthålet på sista nio, vände er om och satte ut en boll rätt ut i havet från klippavsatsen. Det lär tillhöra en av ritualerna på Mölle GK som kan få drömmar att gå i uppfyllelse.
S:t Arild tycker jag också är också en mycket trevlig och mysig golfklubb med bra bana och trevligt klubbhus.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:
Toppen