• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

För att inte smeta in för mycket "privata udda grejer..";)
Så är nu min golf story postad (just nu) i bloggen.

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Sedan får vi se vad jag/vi kan tillföra mer givande till V-backens eminenta arbete och Excel sheet.

Respekt, Stollen.:wub:!
En av många Stollar inom HBK...:twitcy::twitcy::twitcy:;)
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Nu finns det en reviderad förteckning (V2) i denna tråd, se här (#1), över golfklubbar med ställplatser.

Det visade sig att ett flertal koordinater pekade helt åt skogen. Med hjälp av Roger Medin har jag kunnat ändra till någotsånär rätt GPS-position för golfklubbarna. Tacksam för all hjälp med mer exakta positionsangivelser efterhand.

Ett flertal synpunkter på ställplatser och golfbanor har också kommit in och lagts in i förteckningen. En golfklubb erbjuder faktiskt gratis användning av tvättmaskin som sponsras av Cabby husvagnar när ställplatsen utnyttjas. Det är tänkt att så småningom komplettera förteckningen med uppgifter om möjlighet till greenfeerabatter.

Ytterligare synpunkter och kommentarer är välkomna. Lägg in i tråden eller skicka ett mail.
V-backen :twitcy:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

V-backen.

Snyggt! Detta bådar gott inför stundande golfsäsong.
Mvh. Magnus
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

V-backen;

HEI,HEI

Så flott jobb du har gjort :yes:vi bor bare 20 minutter fra Svinesund , og er mye i Sverige og spiller golf. Vi trives godt på Svenske golfbaner , og nå etter at vi kjøpte oss husbil i sommer går turen over grensen titt og ofte.
Så igjen tusen takk for denne fine informasjonen. Nå er det godt at det igjen går mot vår.:wink:

Hilsen Liv
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Haparanda Golfklubb

Jobbar f.n. med ställplatslistans kartbild över Haparanda och kontaktade därför Haparanda Golfklubbs kansli för info.
Det visar sig att golfklubben i Tornio och klubben i Haparanda som delar på denna bana (den ligger precis på gränsen, nio hål i Finland och resten i Sverige) sedan två år är osams om nyttjandet.

All greenfe erläggs numera i Finland och Haparanda GK:s medlemmar startar på bana tio och kallar den för bana nr 1.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Haparanda Golfklubb

Vad häftigt att kunna spela en runda som går över två länder. Det kan inte finnas många golfbanor som har den möjligheten. När i tiden brukar den golfbanan vara spelbar?
Jag har noterat förhållandet i Excel-filen.
V-backen ;)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Haparanda Golfklubb

Hej alla golfare!
Det börjar äntligen åter ljusna och dagarna blir bara längre och längre för varje vecka.
Chansen är stor att det kan bli mycket och tidig golf i år. Det går rykten om att snödropparna är på väg upp i södra Sverige.
Hemsidan för "Golfhäftet 2009" Golfhäftet i Sverige AB börjar också ta form.
I år kan vi spela en runda till 1/2 greenfee på 239 golfbanor varav 171 i Sverige.
Rabattklubbarna kommer så småningom att markeras i Excel-filen över "Golfklubbar med ställplatser".
V-backen ;)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej,
våren närmar sig med stormsteg och det gröna gräset på fairwayen börjar åter växa. Snart är vi många som åter swingar en golfklubba i hopp om många härliga par och birdies.
Excel-filen i det första inlägget i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/197255 är på nytt reviderad. Nu gäller version 6.
Förutom att jag ytterligare än en gång till har kollat alla positionsangivelser för golfbanorna så har Excel-filen nu kompletterats med länkar till Google Map.
Dessutom är alla ca 260 listade golfbanor inlagda i Goolge Map och fullt ut tillgängliga för vem som helst.
Det är bara att söka på "Golfställplatser" i Google Map så dyker de närmast liggande golfbanorna upp. Lite beroende på vald inställningen av startsida för Google Map. Samtidigt visas hela listan på¨golfklubbar som välkomnar husbilar och det går då lätt att söka samt hitta färdvägen till dessa golfbanor. Kan det bli bättre?
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej,
Excel-filen "Bra golfbanor V6.1" i inlägg 1 i denna tråd "Golfklubbar med ställplatser" är uppdaterad. I Excel-filen är svenska golfklubbar listade som välkomnar husbilar och har ordnat med ställplatser.
Magnus/Stollen har hjälp till med att fixa till filen och gjort den mer användarvänlig. Även en del andra praktiska uppgifter är inlagda. Golfklubbar som ingår i rabattsystemen Golfkortet (50%) och Viasat Golf Card (40%) är också markerade.

Samtliga golfklubbar (ca 260) som har ställplatser för husbilar kan också sökas på Google Map, sökordet är: Golfställplatser.
V-backen ;)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Haparanda Golfklubb

Hej,
nu finns det återigen en reviderad och uppdaterad Excel-fil (V6.3) i det första inlägget i denna tråd. Excel-filen innehåller ca 270 golfklubbar som erbjuder ställplatser i samband med greenfeespel.

GPS-koordinaterna är länkade till Google Map och allra först poppar en inforuta upp med klubbens e-post-adress samt telefonnummer. Jag har dessutom kompletterat listan med uppgifter om tre olika rabattsystem för greenfee.

En klubb Herrljunga GK har hört av sig och ville först inte finnas med på listan. Klubben har efter en kontakt ändrat sig och välkomnar oss igen samt erbjuder en ställplats enbart i samband med greenfeespel. Detta är noterat i listan.
Trevlig Valborg!
V-backen :)
 
F

F.d. 24416

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej

Kanonbra jobb, jag vill komplettera med Åtvidabergs GK. Vi var där i veckan och dom är mycket intresserade av att få dit husbilsgolfare. Åtvidaberg är ju en kanonbana + golfrestaurang + trädgårdshotellet. De kan ordna el om man säger till i förväg. I golfguiden har dom inte markering för husvagn men vi ringde och var varmt välkommna.

Ciapontus
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej,
ja den banan har jag spelat på flera gånger, jättefin anläggning. Jag lägger in Åtvidabergs GK i listan.

Upplever att det inte är särskilt svårt att få golfklubbarna intresserade av golfspelande husbilsåkare. Herrljunga GK vände jag t.ex. genom att berätta att det i landet finns ca 270 golfklubbar som välkomnar och erbjuder ställplatser för husbilar i samband med greenfeespel. Dessutom informerade jag om att det finns ca 50 000 husbilar i Sverige och att det kommer till ca 3 500 husbilar varje år.

Alla spelar självklart inte golf med alltfler upptäcker den perfekta kombinationen golf och husbil. Helt outstanding om man vill spela på olika golfbanor allt längre bort från sin hemmabana.

Gör vi golfklubbarna uppmärksamma på att ställplatser för husbilar kan vara en bra investering och särskilt då med eluttag så finns det säkert flera klubbar som förstår sambandet och nappar på budskapet.
V-backen ;)
 
F

F.d. 9965

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej,
Vi var på Skepparslövs golfbana i helgen, så trevligt på alla sätt. Utmärkt service och vänlighet. När klubbhuset stängde kl 1900 fanns alldeles nära toa och varmvatten vid nians hål.
Banan var i bra skick och vi var jättenöjda. Det var vår första övernattning med husbil.
hälsningar
Annika i Simrishamn
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hallo golfers,
lyfter fram denna tråd som en påminnelse om att den finns och där det i det första inlägget finns en Excel-fil med uppgifter om ca 270 golfklubbar i Sverige som välkomnar husbilar i samband med golfspel.
Glöm inte bort att skriva in erfarenheter och praktiska uppgifter om upplevd golfställplats i denna tråd.
V-backen ;)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej V-backen

Måste säga att du gör ett fantastiskt jobb med golf sammanställningen, all heder!

En liten " blänkare" i sammanhanget, vi har spelat lite drygt 50 olika banor sedan maj -08,
jag slår ett slag för vår hemma bana, Hulta GK, av våra spelade banor är Hulta en bland de 5 i topp.
Dessutom, gratis att stå med husbil/vagn inkl. el. Inte illa!

Mvh. Magnus
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej Magnus,
jag spelade på Hulta GK förra året i början av september och blev förtjust i banan och självklart även i klubbhuset som inte går av för hackor. Hål 9 var aningen trickigt, framförallt vid spel första gången. Det enda negativa var rangebollarna som var helkass. Synd för en så fin anläggning. Hoppas att ni har fått nya rangebollar i år.
V-backen :rolleyes:
 
Toppen