• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Goda återförsäljare

F

F.d. 3581

Guest
Hej, alla.
Efter att ha hämtat en lånehusbil hos vår säljare så kan inte fingrarna i ren glädje hållas borta från tangentbordet, idag Onsdag kl 17.30
Har initierat tråden i förhoppning om att fler skall kommentera sina erfarenheter kring säljföretag som insett hur en god kundvård skall fungera i praktiken.
Kort bakgrund;
I mitten av November fick vi levererad vår nya ADRIATIK Vision från Josefssons Husvagnar i Landvetter.

Redan inom några dagar efter nedkomsten insåg vi att husbilsgaraget snarare liknade en mindre pool än ett torrt garage. Speciellt efter decembers vätsketillskott.

Problemet framfördes till återförsäljaren som omgående initierade åtgärder som delvis hjälpte oss.

Nu kommer bilen att transporteras på trailer till en verkstad i Skövdetrakten där man fullständigt ser över garageproblemet, med en reparationstid om ca 2-3 veckor.

Det som gör oss så imponerade och nöjda är att Josefssons Husvagnar ordnar en lånehusbil under reparationstiden - (en Frankia 7000 nånting dessutom).
icon7.gif

Vi vill med detta ge en Interneteloge till Landvettergänget, som förstår vad en god kundvård kan innebära i nutid och framgent.

Lägg märke till att detta sker på återförsäljarens eget initiativ och bekostnad.

Tummen upp för Josefssons i Landvetter
icon14.gif
- tummen ned för Svenska ADRIAs garantiorganisation.
icon13.gif

Hälsningar
DS

ps
de har bra priser på gasol oxå
ds

Senast redigerad av en moderator:

Rembrandt

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2027
Sv: Goda återförsäljare

Har också hört att Josefssons är mycket bra att ha göra med..
Kan väl inte säga det samma om alla återförsäljare, utan ibland är det riktigt dåligt bemötande.
Köpte min husbil (beganad) i Kalmar, husvagn och fritid. Vilken service!! Både när jag köpte bilen och när 5:ans växel rasade efter ca 3-4 mån. Tog kontakt med dom och sa vad som hade hänt dom sa till mig att be firman som lagade bilen att fakturera husvagn och fritid. Inga som helst bekymmer jag behöve inte ligga ute med några pengar alls. Jag bor Göteborg och firman som lagade bilen ligger i Borås.. :)

Senast ändrad:
P

PAM 97

Guest

våran förra husbil köpte vi hos Mälarcamp AB i Märsta, det första vi råkade ut för var att en ventil inte höll tätt ringde till dom ,det var bara att åka till deras serviceverkstad så fixades det samma dag. Nu köpte vi en ny Adriatik 573 ds av dom hämtas i mars, vi var upp o kollade bilen o fick höra att dom hade fukttestat våran gamla som dom hade sålt,den var fuktskadad av små hål i taket, detta åtgärdade dom kostnadsfritt för den nya ägaren (10000kr) snacka om bra firma:yes:

F

F.d. 1883

Guest

Vill också tillägga att jag bara hört gott om Leif på Husvagn & Fritid i Kalmar! Att jag sedan vann deras gasolgrill på utlottningen i höstas har inte med saken att göra!!!:D

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Nu efter att ha haft vår husbil i två år, kan vi tänka tillbaka på många fantantiska minnen från resor i Europa och träffar här hemma. Vad som gör det så minnesvärt är också den service och det positiva bemötande som alltid uppvisas hos Forsbergs Fritidscenter i Hyssna. Vid de tillfällen vi behövt hjälp med något, har all personalen direkt stått till vårt förfogande och alltid uppträtt på ett ypperligt positivt sätt.

Kurt & Margot
Concorde Carisma

F

F.d. 14038

Guest

Jag kan också rekomendera Stendahls bil i Lilla Edet där vi köpt vår husbil. Har aldrig råkat ut för några som helst problem med dom när det gäller att åtgärda ett fel, Vi hade problem med oväsen vid tappning av vatten samt att bodelsbatterit laddades ut för fort. Dessa problem löstes omgående utan någon som helst diskusion kostnadsfritt.:santa1: :santa1:

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Goda återförsäljare eller

Hej är det ingen som blivit bedrövligt bemött av ngn handlare(ica räknas inte).
häls, Mikael

ps Bengt i örkelljunga har hjälp mej med några reklamationer trots egen import

:reindeer-icon:

F

F.d. 3753

Guest

Vi har inte hunnit träffa så många husbilsförsäljare ännu men har ändå fått en topp- och en botten-notering.
Botten-noteringen berodde troligen på att vi träffade på "fel" försäljare hos Codat och topp-noteringen är absolut Forsbergs i Hyssna.
:santa-3-icon:

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Personligen tycker jag att en sådan här tråd inte skall finnas.
Alla kan inte älska alla.
Vi har köpt vår fjärde nya bil hos Codat och blivit väldigt bra bemötta där.
Inga problem med något bara positivt.Köpte vår första bil 1997
HaDe Hasse:santa1:

F

F.d. 11846

Guest

Personligen tycker jag att en sådan här tråd inte skall finnas.
Alla kan inte älska alla.

Goda Återförsäljare
Tråden har funnits sedan 2007-01-17 kl. 22.52:snowman-2-icon:
:santa-2-icon:

F

F.d. 6238

Guest

Jag kan rekommendera en firma som heter Autohallen i Hol AB. Firman ligger alldeles utanför Alingsås norrut.

Trevliga, kunniga och seriös personal och dessutom så jobbar medlem nr 1033 där.
Hls kurt.
:santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon:

Toppen