Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om du står med elanslutning, har du inte redan 220V-uttag inne i bilen?Hej!
Jag skulle vilja montera ett kupevärmareuttag i vår MC Louis 331. (Ducato 2,3 2020) Någon som har tips på bra genomföring från motorrummet. Gärna med bild.
//Mats
Jo, men fick rådet att inte ligga med kontinuerlig laddning på bodelsbatteriet. Borde kanske kunna koppla från laddningen. Tanken att inte slita på truman när vi står hemma i vinterOm du står med elanslutning, har du inte redan 220V-uttag inne i bilen?
Jag har ett EBL fabr Schaudt och där är det enkelt att rycka ur matningskabeln...Jo, men fick rådet att inte ligga med kontinuerlig laddning på bodelsbatteriet. Borde kanske kunna koppla från laddningen. Tanken att inte slita på truman när vi står hemma i vinter
Det är väldigt många av oss som står på laddning hela vintern,laddaren sköter detta helt automatiskt,men dom flesta har ingen uppvärmning och detta fungerar utmärkt.Jo, men fick rådet att inte ligga med kontinuerlig laddning på bodelsbatteriet. Borde kanske kunna koppla från laddningen. Tanken att inte slita på truman när vi står hemma i vinter
Att värma upp en husbil med bara kupéfläkt eller liknande kan ge andra problem. Värmen kommer inte in i alla skrymslen och vrår som Truman når. Kan resultera i frusna ledningar, vattenlås etc. Mest allvarligt om man har dubbelgolv, men tillräckligt även annars. Du måste tömma allt vatten även i varmvatten beredare osv om du inte kör med Truman.
Känns som jag bara fortsätter att ha husbilen inställd på ca 10 plus och mata på med Truman och vara redo för action när lusten faller på. Jag har ju trots allt garanti.Att värma upp en husbil med bara kupéfläkt eller liknande kan ge andra problem. Värmen kommer inte in i alla skrymslen och vrår som Truman når. Kan resultera i frusna ledningar, vattenlås etc. Mest allvarligt om man har dubbelgolv, men tillräckligt även annars. Du måste tömma allt vatten även i varmvatten beredare osv om du inte kör med Truman.
Nej, jag tror det bara är bra att ligga med underhållsladdning. F.ö. här ett tips som jag använde på min förra husbil:Jo, men fick rådet att inte ligga med kontinuerlig laddning på bodelsbatteriet. Borde kanske kunna koppla från laddningen. Tanken att inte slita på truman när vi står hemma i vinter
Så har jag gjort många vintrar och även denna. Använder bilen hela åretKänns som jag bara fortsätter att ha husbilen inställd på ca 10 plus och mata på med Truman och vara redo för action när lusten faller på. Jag har ju trots allt garanti.
Jo, men fick rådet att inte ligga med kontinuerlig laddning på bodelsbatteriet. Borde kanske kunna koppla från laddningen. Tanken att inte slita på truman när vi står hemma i vinter
Bra fråga! Ska jag vara ärlig har jag nog inte haft så lite som 10 grader, men jag har heller inte satt mej in i fuktproblemen. Sen blir väl det skillnad om bilen bara står stIll med värme på eller om den används regelbundet och värms upp ordentligt då, gissar jag?Hur vet du att det är bra att hålla 10 grader i bilen? Hur mycket värme behövs för att undvika fukt i vinter?
Tack för alla tips - som sagt nybörjare. låter som att jag ska dra upp lite i temp och kolla luftfuktigheten. Har nu köpt en Shelly temp o fuktmätare så ja kan följa det på ipaden.Bra fråga! Ska jag vara ärlig har jag nog inte haft så lite som 10 grader, men jag har heller inte satt mej in i fuktproblemen. Sen blir väl det skillnad om bilen bara står stIll med värme på eller om den används regelbundet och värms upp ordentligt då, gissar jag?