Haspel43
HBK Medlem
Hej
Kan jag använda gasoltub i komposit material i min husbil eller skall den vara av plåt?
Mvh Bo
Kan jag använda gasoltub i komposit material i min husbil eller skall den vara av plåt?
Mvh Bo
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det beror ju mycket på förutsättningarna om komposit fungerar eller inte. Jag har en PK10 och en PA11 i bilen. Jag har klarat perioder med ca -10 gr med PK10 utan problem.Som nämnts oven, komposit funkar inte bra på vintern.
Jag har testat.
Övriga tre årstider är komposit överlägset.
(om man inte räknar stora fasta tankar)
Det kan även vara problem med diametern då kompositflaskan har större diameter än stålflaskan i våran bil går det inte att stänga luckan om det står en kompositflaska på gångjärns sidanTänk på att kolla så kompositflaskor får plats i ditt Gasolskåp, på min husbil går de inte in pga "kragen" på flaskan som tar i taket på gasolutrymmet.