• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser

F

F.d. 2284

Guest
I Skåne har vi Anders i Åhus som fyller flaskor till ett vettigt pris.

Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00
Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00

Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804
Uno i Vollsjö:swoon:
 
Senast redigerad av en moderator:

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Gasolpriser

Reser man mellan Norsjö och Skellefteå så kan man köpa
P11 för 399 kr på Björks Lanthandel i Kusfors. Denna Lanthandel
har dessutom ett rikt sortiment. Här finns också Cafe Ångloket
som har öppet 12-16 varje dag.
I Skellefteå på Skelleftebränslen kostade P11 förra året 360.

Bilden från Björks Lanthandel i Kusfors.


tur_227.JPG
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Gasolpriser

Bra fyllning som utförs av godisbutiken i Timmernabben utmed E22 vid Mönsterås
20:-/kg billigt och snabbt utfört gå bara in i godisbutiken jämte hotellet och betala så kommer dom ut och fyller i direkt i befintlig flaska. Högt brännvärde, mot den som macken har.
 
H

hianders

Guest
Sv: Gasolpriser

Henrikssons Husvagnar utanför Enköping hade i fredags ett pris av 295:- för en P11. De hade också bra service med att snabbt utföra en fukttest (400 kronor) trots att vi inte beställt tid innan.

Hasse
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Gasolpriser

Tycker inte om överpriser givetvis men gasol är ändå en bisak i husbilslivet om man inte bor i bilen utan använder den som dom flesta under sommarsolståndets ljusa tider. Annars i vinterväder vid 30 minus så går det åt en pall med P11 om man skall ligga en vecka vad jag förstår då är det billigare att ligga på hotell.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser

Jeg rekommenderar er att skippa komposit-flaskorna dom är inte att lita på. Pratade med en kille igår, hans kompositflaska läckte vid halsen och fick kasseras. (dyrt)
Sen tappar man ju ett kg mot stål eller aluminiumflaskan. Det kan vara skillnad mellan liv och död i fjällen på vintern.
Viktmässigt så är aluminiumflaskan fullt godtagbar och den spricker inte så lätt.

JOE
 
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Gasolpriser

På Rusta i Partille kostar en P11 270:-, 30 :- billigare än Josefssons husvagnar i Landvetter och 170:- billigare än OK-Q8.
 
F

F.d. 50170

Guest
Sv: Gasolpriser

Har nyligen fåt fyldt 10 kgs kompositflaskan hos Preem. Det kostede 487 kr!!
Mens Åhus Gasol kun tar 150 kr, d.v.s endast 31 %. Du kan altså få fyldt 3 gange for den pris Preem tar, och enddå ha penger kvar!
Min fråga är: Är gasolen af samma kvalitet??
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser

Har nyligen fåt fyldt 10 kgs kompositflaskan hos Preem. Det kostede 487 kr!!
Mens Åhus Gasol kun tar 150 kr, d.v.s endast 31 %. Du kan altså få fyldt 3 gange for den pris Preem tar, och enddå ha penger kvar!
Min fråga är: Är gasolen af samma kvalitet??

Hej pdegene.
Var i Åhus i helgen som gick priset var 150 kr för att fylla en P 11, vad jag fick för gas vet jag inte , det var minusgrader på natten värme, spis & kyl funkade med ny gas.
mvh
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Gasolpriser

Jag har köpt gas i Åhus i många år utan minsta problem, dock kan det vara bra att någon gång bytta ut tuben på någon annat ställe, då man bara fyller på utan att rengöra tuben i Åhus.
 
Senast ändrad:

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser

Har nyligen fåt fyldt 10 kgs kompositflaskan hos Preem. Det kostede 487 kr!!
Mens Åhus Gasol kun tar 150 kr, d.v.s endast 31 %. Du kan altså få fyldt 3 gange for den pris Preem tar, och enddå ha penger kvar!
Min fråga är: Är gasolen af samma kvalitet??

Gasolen är säkert av samma kvalitet men det som (bland annat) kostar är att när du byter gasolflaskan så tar den som tar emot den ansvar för att kontrollera täthet och liknande. När man låter fylla sin flaska så är det viktigt att hålla koll på kontrolleringsåret som är stämplat på flaskan. Den skall tryckprovas vart tionde år och vilket år det är finns angivet på flaskan. Jag brukar fylla fram till det är ett par år kvar till kontroll året då byter jag flaskan och försöker se till att det är så lång tid som möjligt kvar på den jag får i utbyte.

EssoJ
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser

Hej!

Jag har fyllt gasol på bägge gasolfirmorna i Åhus. Jag frågade vad det var för gasol och bägge svarade att det var Propan.

Tur att det inte var butan för den funkar inte under 0 grader.
 
Toppen