• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

icon4.gif
Hallå alla.

Gasolpriset på Östgöta Camping har stigit till 295:- !
Inte så bra längre...
WJ
 
H

hianders

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Hej!
Hos Henrikssns Husvagnar i Enköping, 295:- idag. Dessutom en fuktkontroll utförd för 400:- av bara farten. Bra service.;)

Hasse A
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.246
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Westfa i Trier fyllde 15 kg för 22,31€ nu i oktober.
Fick dessutom veta att de har en fyllerianläggning på Hirtenpfad 57 i Kindsbach bei Kaiserslauten. Öppen Må-to 07,30-18 och fr 07,30-17,30.

Kan någon lägga in denna i gasollistan eller tala om hur jag gör?

Birgitta
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Strax utanför Helsingborg kan man byta P-11 & PK-10 för 259:-.

T. WAHLGREN BENSIN OCH SERVICE AB
Storgatan 62, 260 51 Ekeby
Tel. 042-89065

Det är en Statoil 1-2-3.
Enligt Statoils sida är där öppet dygnet runt, men det är nog bäst att ringa och kolla. /Jeanette
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.798
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Vi har idag köpt en P11 hos Axel Barkman i Eskilstuna, den kostade
325 kronor.

Hej!
Ja det var "billigt" jag köpte en Helt "färsk" flaska årgång 2010 Full med gasol i Åhus nu i november för 690 :-.
Jo jag kan tänka mej att du bytade till en full flaska, eller?
I längden hade det varit billigare att köra till Åhus & handlat för dom i Eskilstuna hade varit tvungna att sänka priset fram över!
Mvh.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser idag

Hej,
nu har det kommit ett svar från "Bensinpriser.nu":
"Vi hade en serverkrash för några dagar sedan och håller på att återställer Bensinpriser just nu och säkerhetställer att allt fungerar som innan. Själva implementeringen är klar av gasolpriserna men det finns ej några stationer inlagda för närvarande och det är ej bestämt om vi ska släppa gasolpris-avdelningen före eller efter den större uppdateringen av Bensinpriser.nu. Nackdelen med att släppa den före är att alla stationer på nytt måste läggas upp, även om de t.ex. finns under bensin-avdelningen. I nya versionen så fungerar det så att man kan lägga till drivmedel på en station istället vilket gör att själva stationerna ej behöver bli dubbletter. Nya versionen är planerad att släppas inom 1-2 månader.
Det finns tydligen en konkurrent "Bensinpriser.se", jag har kontaktat dem också i samma fråga om att införa gasolpriser.
V-backen :wink:

Jag har under lång tid bearbetat sajten "Bensinpriser.nu" för att försöka få in gasolpriserna i deras prisuppföljningen. I oktober 2010 så inträffade tydligen en serverkrash som försenade introduktionen och en ny version skulle tydligen släppas efter årsskiftet. Har på nytt kontaktat dem, men ännu inget svar.

Jag har även kontaktat konkurrenten "Bensinpriser.se", men där verkade intresset för gasolpriser inte vara särskilt stort. De skulle bara fundera på saken.

Upplever att det behövs fler som nu hör av sig till "Bensinpriser.nu" och stöter på. Sänd ett mail på adressen info@bensinpriser.nu och fråga när underlaget för gasolpriserna kommer.
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser idag

Ännu inget svar från Bensinpriser.nu angående gasolpriser.

Efter att ha kollat runt ett tag efter appar för iPhone och iPad så anar jag att sajten är i full färd med annat. Troligen så kommer det ingen anpassning till deras sajt med gasolpriser. De jobbar troligen istället på en ny appversion.

Den tekniska lösningen med en hemsida där man ska lägga in uppgifter ter sig alltmer som ett antikt och gammalmodigt sätt att nyttja. Det är redan nu helt uppenbart att detta kommer vi framöver snabbt och enkelt att göra med våra telefoner.

Jag har t.ex. hittat och laddat ner appen "BensinPris" som är en gratisapp för bensin och diesel i Norge. Appen "Bensinpriser" liknar sajten Bensinpriser.nu. Den kostar 7 kr, täcker bl.a. Sverige och bygger på att användarna själva lägger in priser på t.ex. bensin eller diesel.

Jag har dessutom hittat appen "LPG Europe" som jag ännu inte har fått att fungera som den ska. Vi är helt klart på väg in i apparnas tidevarv.
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 16098

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Fogas i älvsjö/stockholm verkar var billigast i stockholm för byta av P11 med 390:- . De etablerade mackarna tar mellan 529:- och 559:-
 
Toppen