• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolgrill/kök

anderslake53

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Hällefors
HBK-Nr
13409
Medlemskap
2021
Jag har letat och letat men jag hittar inte det jag vill ha....Har någon nåt tips? Jag vill ha något slags gasolkök, som kan användas både till att grilla men också för att tex koka potatis eller ställa omniaugnen på. Det ska anslutas till gasolflaskan, inte engångstuber. Lastvikten i husbilen är begränsad, så gärna något som inte är allt för tungt. Ge mig tips!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: gasolgrill/kök

CADAC KOKHÄLL DELUXE
Artikelnummer G06-104Beskrivning GASOLKÖK CADAC
2 COOK DELUXEEAN kod 6001773001847Tillgänglighet JaLeveransdatum 1 595,00 SEKVägledande pris inkl.momsKöp Mer information:Kokhäll med 2-plattor med möjlighet att kombinera kokning och grillning genom att använda antingen den räfflade eller släta teflonbelagda (non-stick) grillhällen. Kokhällen är utrustad med lock som även fungerar som vindskydd och är utrustad med piezotändning och har en anslutningsnippel för gasolslang. Värmedeflektion som minskar värmen mot underlaget. Kokhällen har 2 st kastrullhållare. Bärväska medföljer.


Kama Fritid fins hos deras återförsäljare.

Såg att Thomas hann före.

/Pelle
 
F

F.d. 50948

Guest
Sv: gasolgrill/kök

Hej
Ta en koll på Dometic Classic 1 eller 2.
Har ej provat den men har dessa funktioner.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Sv: gasolgrill/kök

Jag har idag varit och kollat på en sån här:
Grill Cadac Safari Chef 2
Jag tyckte den verkar rejäl så jag beställde en (ville ha varianten för engångsflaskor och den hade de inte i lager).
Bilden är korrekt, men beskrivningen är för version 1 av grillen, så den stämmer inte exakt. Grillhällen är inte vändbar, utan det medföljer en slät häll + en räfflad med hål i (som även ska funka som grillgaller). Version 2 har till skillnad från version 1 inbyggd tändare, så man slipper lyfta bort den heta grillhällen om lågan skulle slockna.
Söker du på Youtube, finns det en del videos, men alla jag sett visar version 1.

Så om du inte har behov att att kunna koka potatisen på den samtidigt som du grillar din biff, så kan det vara en litet och smidigt alternativ.

//Ironhawk
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: gasolgrill/kök

Har Dometic gasolgrill och den fungerar både som två kokplattor,
grill och varmhållningsugn på samma gång. Verkligen nöjda med
den då den är rejäl, enkelt att montera/demontera och väger litet.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: gasolgrill/kök

Vi har också en Grill Cadac Safari Chef 2 och är nöjda med den.
Ett annat alternative är denna portabla varmluftsugn, visseligen går den på el men det går fort o man lagar allt I ett.
 

Bilagor

  • 841062.jpg
    841062.jpg
    17,2 KB · Visningar: 12

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: gasolgrill/kök

Har Dometic gasolgrill och den fungerar både som två kokplattor,
grill och varmhållningsugn på samma gång. Verkligen nöjda med
den då den är rejäl, enkelt att montera/demontera och väger litet.

Jag har köpt en Dometic Classic 2 men är tveksam till inkopplingen till gasolen. Det är ju inte tätt från slangen in till brännaren utan en bit emellan. Har tittat på flera filmer på youtube och det ser ut precis som på min. Har inte vågat tända den ännu. Vad säger ni som har en sådan?
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: gasolgrill/kök

Har använt en sådan länge funkar perfekt inga problem med gasolen, ända som är tycker jag, att det tar lite längre tid än tex en weber med lock. Annars jätte nöjd med grillen inget som fastnar och inget dropp från kött i lågan jättebra
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: gasolgrill/kök

Jag tror säkert den är bra men hur kommer gasolen fram till brännaren? Det är ett mellanrum på ca 5-6 mm i inkopplingen.
 

Lars N

HBK Intresserad
Inlägg
127
Kommun
Skurup
Sv: gasolgrill/kök

I mellanrummet blandas gasolen med luften.
Det är tänkt att det ska fungera så och det gör det med
Fungerar helt perfekt så det är bara att prova
Lars
 
F

F.d. 55290

Guest
Sv: gasolgrill/kök

Försök med att googla på "cramergrill". Vi har en sådan (med flera år på nacken. Fungerar utmärkt. Har satt på en lite längre gasolslang på grillen, så att vi kan koppla den direkt på gasolflaskan, utan att behöva ta ut flaskan.

/Olov
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: gasolgrill/kök

Försök med att googla på "cramergrill". Vi har en sådan (med flera år på nacken. Fungerar utmärkt. Har satt på en lite längre gasolslang på grillen, så att vi kan koppla den direkt på gasolflaskan, utan att behöva ta ut flaskan.

/Olov

Jag har googlat och tittat på filmer som visar just det mellanrummet jag har men tyckte det verkade märkligt. Tänder du i mellanrummet eller vid brännaren?
Jag har också en längre slang och kopplar på mitt utvändiga grilluttag från aluflaskorna.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: gasolgrill/kök

https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/campingkok-campingaz-sg-400.html

Vi köpte den större med ben https://www.campingaz.com/uk/p-26851-600-sg.aspx

H191050_1.jpg
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

farfar66

FD HBK Medlem
Inlägg
117
Kommun
Motala
HBK-Nr
18918
Medlemskap
2022
Sv: gasolgrill/kök

Jag har äntligen hittat min favorit bland grillar!
Codac safari chef 2 med slang till lös tub!
Grillar , kokar, steker, värmer wookar.
Jag använder den dagligen och den funkar perfekt. Eftersom jag bor fulltid i husbilen så ville jag ha engrej som är pålitlig och effektiv! Det är den verkligen!
Stekte pannkaka i går på den med min gjutjärns stekpanna ...... perfekt!
 
Toppen