• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolgrill/kök

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: gasolgrill/kök

Jag har äntligen hittat min favorit bland grillar!
Codac safari chef 2 med slang till lös tub!
Grillar , kokar, steker, värmer wookar.
Jag använder den dagligen och den funkar perfekt. Eftersom jag bor fulltid i husbilen så ville jag ha engrej som är pålitlig och effektiv! Det är den verkligen!
Stekte pannkaka i går på den med min gjutjärns stekpanna ...... perfekt!

Håller helt med, men det tog lång tid att hitta den perfekta.
Har du en pizza sten? vi köpte en på Elmia.
Ta ett tortilla bröd, lite start god grillolja eller glace, hackade tomater, hackad rödlök och lite riven ost. Svag värme i 5-8 min med locket på, lite rokkula sallad på och skär i pizza bitar. Ta sedan en pilsner till och du är i en helt annan värld, jag lovar.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: gasolgrill/kök

Jag har googlat och tittat på filmer som visar just det mellanrummet jag har men tyckte det verkade märkligt. Tänder du i mellanrummet eller vid brännaren?
Jag har också en längre slang och kopplar på mitt utvändiga grilluttag från aluflaskorna.

Är det ingen av er som har en Dometic Classic grill som kan svara på om ni tänder vid brännaren eller i mellanrummet där gasolen tydligen blandas med luft. Jag har respekt för gasolen och vill inte chansa.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: gasolgrill/kök

Jag har haft en sådan. Du tänder vid brännaren för där har den rätt blandning av gas & syre.

Bennie
 
Toppen