• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Spanien

Mcjompa

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
19582
Medlemskap
2024
Är på resa i Spanien längs med solkusten från Barcelona och neråt undrar om man kan fylla svensk gasoltub någonstans
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Spanien!

Prova här.Alicante Avenida de Elche 170
N38 186 58 w031 41 94 Repsol
Öppet 8-21
Estepona kan du få din svenska gasoltub påfylld. Ring detta nummer och bestäm träff , med en man som talar engelska +34 616 969 496.
Infarten till Santa Pola i Rondellen under vägbron finns det en mack. Där kan du byta ut din gasol tub.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Han frågar inte efter LPG.!,
Låt oss än en gång konstatera:

LPG är den internationella akronymen för Liquefied Petroleum Gas. Den vanligaste svenska handelsbenämningen för denna produkt är GASOL.

Gasol kan bestå av butan eller propan, eller av en blandning av dessa gaser.

Det som gasolpåfyllningsställena trycker in i våra gasoltuber (utbytbara) eller gasoltankar (fasta) är således LPG.

Pålle
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Du har rätt i sak, Pålle, men det är inte bara att köra till närmaste LPG-fyllare i någon lista. Väldigt många LPG-stationer fyller inte vanliga gasolflaskor, bara gasoltankar. Detta gäller speciellt mycket på kontinenten där många bensinstationer har LPG och fyllning av fasta tankar som är försedda med automatiskt överfyllnadsskydd. Även här i Sverige finns sådana, ta till exempel Preem-macken i Västra Frölunda. Där går det inte att komma med sin vanliga P11.

//Michael, medlem
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Är på resa i Spanien längs med solkusten från Barcelona och neråt undrar om man kan fylla svensk gasoltub någonstans
Detta är förmodligen den mest ställda frågan och detta är inget svar på din fråga men ett tips. En tom spansk flaska kostar där jag står nu €30 ventilen för att tömma flaskan in i din bil €15 sedan behöver du en koppling för en liten slant den finns på vilken husbilsfirma som helst. I Sverige fyller man den spanska flaskan hos gasolfyllarna eller annat varumärke. I Spanien byter man på macken eller campingen. God tur.8F6B84D4-FA3A-474D-9C09-417F93436A83.jpeg
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Detta är förmodligen den mest ställda frågan och detta är inget svar på din fråga men ett tips. En tom spansk flaska kostar där jag står nu €30 ventilen för att tömma flaskan in i din bil €15 sedan behöver du en koppling för en liten slant den finns på vilken husbilsfirma som helst. I Sverige fyller man den spanska flaskan hos gasolfyllarna eller annat varumärke. I Spanien byter man på macken eller campingen. God tur.Visa bilaga 218517
Av naturgas framställer man även butan & propan (LNG) i Finland och Ryssland, som håller samma tryck som vår gasol (30 Bar).
Jag lyckades att kapa tråden men nu har den spårat ur. Frågan var var tankar man en svensk flaska?
 
Toppen