• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Spanien

lingo

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Hörby
HBK-Nr
35042
Medlemskap
2024
Hej. Nu ska vi, maken o jag bege oss till södra europa med vår nya husbil. Det är första gången och vi läser allt om hur vi ska hantera gasol på en 5-månaders resa. Ändå fattar vi inte hur gasen ska räcka. Vi tänker ha en färdig slang med spansk regulator och köpa tuber när vi kommer ner. MEN var gör vi av två tomma svenska kompositflaskor. Regelverket hemma säger max 60 l gasol. Hur ser det ut i Spanien / Portugal?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.725
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tack Eva & Hasse.
Jag blir så trött på alla som vet bäst och kastar in svar som inte har med frågan att göra. Vu går på fakta och läser på. Denna tråden har jag avslutat pga oseriösa svar tidigare. Mvh Lingo

Jag tycker nog att tråden hållit sig relativt bra inom området Gas i Spanien, att sedan olika människor har olika synpunkter och ger olika
tips ifrån sina erfarenheter får man nog acceptera på ett forum. Att få exakta svar enligt egna förväntningar är närmast omöjligt,
om man väntar sig det, får man nog anstränga sig själv och söka via google eller andra vägar.
 
Toppen