• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 3790 navigator

F

F.d. 25168

Guest
Ville gerne höre positivt såvel negativt om denne navigator :)

Innan jag selv köber en sån :) for snygg er den jo

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin 3790 navigator

Snygga bilder :):)

Kan tyvärr forstå at 3790T inta kan bruges med dom GPI filer med tekst og bilder ( teksten vises dog :) )

Har spurgt Garmin.se om problemet, dom spurgte om de kunne få en GPI fil til avprovning af problemet, den har jag lavet och sendt dom :)

Hoppas de finnar en lösning på dette problem, for vil selv mycket gerne have denne navigator :)

F

F.d. 25168

Guest

Detta er det sidste jag har hört :) ifrån 08-18-2010

Dom fik mit telefonnummer, men intet hört :)

Hej Aage,

Vi har testat din .gpi fil och får fram positionerna samt texten. Det enda som fattas är bilden.
Det finns tyvärr inga inställningar som skulle kunna rätta till detta. Jag får fortsätta testa runt med andra gpi filer men det kommer antagligen få bli ett projekt för utvecklingsavdelningen att få en mjukvara som eventuellt klarar det.

Du kan läsa på sidan 11 av användarhandboken inne på denna länk hur Du kommer åt detta.
http://www8.garmin.com/manuals/nuvi3760T_SVAnvandarhandbok.pdf

Du kan däremot tilldela att foto till dina favoriter vilket fungerar alldeles utmärkt.

Om jag skulle kunna få ditt telefon nummer kan jag skapa ett ärende och höra med huvudkontoret om de tänkt sig att implementera funktionen eller om de har valt att bortse från den för att ge plats åt andra funktioner.

Med vänlig hälsning / Best Regards

Carl Henrik
Garmin Sverige - support
Välkommen | Garmin Sverige AB

F

F.d. 2692

Guest

Jaha, då händer väl inte så mycket mer. Då får man tydligen acceptera att dom har tagit bort denna funktion. Märkligt, det är ju en försämring gentemot tidigare modeller.

Har upptäckt en sak nu i helgen. Ibland går GPS'en in i röstläge, precis som om jag hade sagt "Röstkommando", någon annan som märkt detta.

F

F.d. 25168

Guest

mit svar til Garmin:

Hey igen

Det som er ledsen er at det bare er i 3790T GPI filen inta virker, alle dom andre Nüvi ( 250,660,765) NO problems, der er ikon med billed som man kan zoome :)

Dissa stellpladslister jag laver indeholder över 2000 pladser, nok for mange til favorit :(

Tyvärr er vi mange der har interesse i 3790T ( husbilsklubben har 5200 medlemmer og ca. 13.000 forumbrugere ) men inta uten billeder, ville väre rart om utvecklingsavdelningen kunne hjälpe der :) softvaren må jo ligge ved dem, ifrån dom andre Nüvi's :)

vet der er flere, hvor den går i rostläge af sig selv.

Der har dom stillet rostkänsligheten ned på navigatoren med bra resultat :)

Senast redigerad av en moderator:

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Jaha, då händer väl inte så mycket mer. Då får man tydligen acceptera att dom har tagit bort denna funktion. Märkligt, det är ju en försämring gentemot tidigare modeller.

Har upptäckt en sak nu i helgen. Ibland går GPS'en in i röstläge, precis som om jag hade sagt "Röstkommando", någon annan som märkt detta.

Jag har samma "fel" i min. Röstkommandot poppar upp då och då. Väldigt irriterande. Har inte kommit på nåt fiffigt sätt att få bort otyget.
Delteff ;)

F

F.d. 25168

Guest

Det sidste svar ifrån Garmin 6 september 2010

Hej Aage,

Anledningen till att ikoner inte visas för intressepunkter och favoriter är att denna funktionalitet valdes bort vid utvecklingen av mjukvaran.

Jag har framfört till vår utvecklingsavdelning att den är önskad av våra kunder, men kan tyvärr inte ge några garantier för att den kommer att implementeras.

Ha en trevlig eftermiddag!
Med vänlig hälsning / Best Regards
Anders
Garmin Sverige - support
www.garmin.se

F

F.d. 25168

Guest

Lösningsforslag ifrån Garmin-user.dk:

du kan åtgärda det genom att ändra Vækningssætningens styrka, när du skriver in det. Om du använder en fras med stor kraft , kan du förneka att röstkommandot är aktiverat genom fel och därmed komma upp på motprestation.

Efter att jag ändrat min styrka kommer stemmekomandoen endast när jag begär det.

F

F.d. 2692

Guest

Fick denna info från mässan. Att iconer visas så små att det är en säkerhetsrisk, inget störande på skärmen när man kör???

Att visa bilder kommer att åtgärdas, det ligger som ett åtgärd, men man vet inte när.

F

F.d. 25168

Guest

Lyder rigtigt bra :):)

tror vi er mange, der har spurgt Garmin om detta, og kanon hvis dom lytter :):)

F

F.d. 25168

Guest

Har igen sendt e-mail til Garmin og besvaret denne samt sendt GPI fil och billeder af hur det ser ut på min Garmin, ovh at jag vil väre mycket tacksam, om der kunne komme en update til 3790 :) :

Dear Aage Parholt,

Thank you for contacting Garmin Europe.

Can you please explain what you mean by the unit can not show the
pictures as I am not to sure what you mean by this? If you like you can
send me a GPI file I can load this to multiple units in the office then
test this for you. I can pass this on to our quality team to look at as
this may be added as a feature to the device in a software enhancement
in the future.

Please help us improve the service we offer you by taking our Customer
Support survey. Please click the following link -

Garmin Customer Service Survey

If there is anything else I can help you with then please let me know.
Alternatively you can search for a solution here: Garmin | United Kingdom | Support

Kind regards,

Ronnie Shorto

Garmin Europe

F

F.d. 58601

Guest

Ännu om 3790T, min har plötsligt börja slockna mitt i allt o jag har fått starta den på nytt, även på skrivbordet när jag har hållt på att planera en rutt.

Har nån anna haft samma problem med 3790?

Mvh
Leif

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Är det någon som vet om det finns en Garmin som har möjligheten att lägga in egen bil som lastbil. Detta för att slippa allt för små vägar.

G

Göran & Carola

Guest

Är det någon som vet om det finns en Garmin som har möjligheten att lägga in egen bil som lastbil. Detta för att slippa allt för små vägar.

Går inte det på alla Garmin? Jag har då, under inställningar, ställt in min nüvi 670 på lastbil.

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Tack för Ditt svar, är trött på att hamna i apelsinlundar och dylikt.
Vi har en Garmin 760, där finns bara p.bil, fotgängare och fågelvägen. Inget vi har nytta av.

F

F.d. 25168

Guest

Kart over Europa, er på vej med höjd under broer, bredde på vejen osv. for tiden er det bare UK, der har dom opdaterede kart.

Resten af europa, må vi indstille GPS'en til at undvika grusveje, möjligheten af instille bil eller lastbil, ändrer kun ankomstiden :(

tror at Garmin och dom andre, vil komme med en update, når kartene er opdaterede, så först får vi mulighed at ändre i fordonstyp, for at undvike små veje eller smalle byer.

F

F.d. 25168

Guest

Er liten envis, men önskar 3790T vil visa bilder som dom gamle :):)

Svar ifrån garmin 4 oktober 2010:

It would appear that the reason why the images are not displayed is because of how the files are created I have attached images to this email that show you what it would look like when an image is assigned to the location. Currently the way to assign the image to the location is not viable for the amount you have in each GPI file. I will now raise this as a quality issue and see if our software engineers think this needs to be addressed. I will contact you shortly regarding this.

Ronnie Shorto European Product Support Associate

UK 0808 2380000 (Free Phone) Outside UK +44 (0) 8708501242 Fax
+44 (0)23 8052 4004

detta var mit svar :

Thanks Ronnie

For info, i'm just begon to make a GPI with picture and text, with 5102 stellplatze and stopovers for RV / Camper in Europe.

For a sales purpose, this is wanted by most RV / camper in Europe, together with maps for trucks ( height of bridges, and messure the campers dimmensions in the navigator, know it's only UK that have thes maps, but rest of Europe should be this year) for info there are over 1 million RV / campers in europe, and it's increasing every year :)

If Garmin dont, bring back this feture, i'm afried that most RV / camper will go Autoroute 2010 :(

Senast redigerad av en moderator:
Toppen