• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 3790 navigator

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin 3790 navigator

Så kommer opdateringen til 3790, snarest :):)

We are planning to release a software update that will enable the device to show the images of the POI you have loaded to the device. I cannot give you the exact date that this will be realised however this is going to happen soon.

Ronnie Shorto
European Product Support Associate
Garmin (Europe) Ltd

UK 0808 2380000 (Free Phone) Outside UK +44 (0) 8708501242 Fax:+44 (0)23 8052 4004 [URL="http://www.garmin.co.uk"]www.garmin.co.uk[/URL]

Senast redigerad av en moderator:

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Laddade just ner manualen från Garmin på denna gps, vad jag kan förstå så går det fortfarande inte att lägga in " lastbil". Personbil, fotgängare och cykel är det som fortfarande gäller. Finns det någon gps där man kan lägga in lastbil, för att slippa hamna i gränder där man inte borde vara?

Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest

Hoppas at der er en 3790T bruger i HBK, der vil sige til når opdateringen er kommet :) och om den fungerer med GPI filer, med billed och tekst :)

F

F.d. 25136

Guest

Hej
Har följt med diskussionen om Garmin 3790T. Jag har planer på att skaffa en ny navigator. Har som bäst en TOMTOM 730T som jag inte är nöjd med så den får åka i lådan!Alternativen är nu Garmin 3790T,Navigon 8410 eller Navigon 70 Premium.
"quest" frågar om det finns en gps som fungerar för lastbilar. Titta på
Camping- och husvagnsnavigation | NAVIGON. And the world is yours

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest

Vet der er andre navigatorer, der har indstillinger som husbil / lastbil, men jag har nu kört i europa i 20 år med husvagn og 2 år med husbil, och har aldrig kommet til et ställe jeg ikke kunne komme igennom / köre over eller under :)

Vet at kart over eruropa, inta har alle disse mål endnu, måske på dom store veje ( england er vist mere udbygget ).

Så dette er ikke det primäre for MIN navigator :)

Jag önsker at kunne have billed og teksterne i navigatoren UTEN at väre opkoblet til internettet och dermed uönskede omkostninger.

Dette har Garmin opfyldt til fulde, som dom eneste med deres Nüvi serie, dom har lovat at 3790 bliver softvare opdateret til dette også :):)

Navigon er en bra navigator, men har ikke denne mulighed med billed og tekster, desuden kan man inta lägge egna Poi ind på navigatoren så snapt som på f.eks Garmin.

Garmin er til dato, den eneste navigator, hvor man kan have billed og tekster over Poi's, ingen andre har detta, och det gör at man inta behöver at fylla hele ruten med dator och gpsmus, men bare en navigator på störrelse med en liten cigarbox :)

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Hej " Gubbe"!
Då skulle Du åkt med oss!!!!
Vi har en Garmin 760 och den har tagit oss till platser där vi absolut inte skulle varit på.
Nu ska vi ha tag i en gps som väljer bort de vägar som inte passar för en husbil. Kanske Navigon, om den håller vad den lovar.
:spinny:

F

F.d. 25168

Guest

Hej " Gubbe"!
Då skulle Du åkt med oss!!!!
Vi har en Garmin 760 och den har tagit oss till platser där vi absolut inte skulle varit på.
Nu ska vi ha tag i en gps som väljer bort de vägar som inte passar för en husbil. Kanske Navigon, om den håller vad den lovar.
:spinny:
Hoppas "gubbe" er kärleksfullt ment :):)

Du har jo tydeligvis väret uheldig med din navigator's vejvisning, tror jag alle har såvel med navigon, Tomtom og garmin, men i mit fald har det inta väret den store ulykke, älsker at köre dom små veje, undgår dom mindsta byer manuelt, och har som sagt tidligere inta haft nogle store negative oplevelser, eneste negative, har väret när jag kom frem til ställpladsen, som bare INTA var os, den ändring med billed og tekster på navigatoren, har väret GULD for os, och sparet mycket tid med at finde den rette ställplads for os och hundene.

Tror dog også at garmin kommer med navigator til Husbil / lastvogn, dom har det til erhvervsåkere :)

Hoppas du finder en navigator du kan stola på, jag bliver ved Garmin :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ta inte illa upp Carnival! Jag har en känsla av att vederbörande är betydligt äldre än dina 56.

Du är väl den som minst av alla förtjänar epitetet "gubbe" med allt arbete som du lägger ned på dina POI-filer.

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Inte illa menat!! Bara ett uttryck, har inte med ålder att göra. Kanske kommer Garmin också med möjligheten att välja fordonstyp, det kan väl inte vara negativt?:)

Toppen