• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garantiproblem

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Har bytt HB och i köpet ingick 1 års garanti från ”Autoconcept ” men nu verkar det som om inga verkstäder vill ha med dom att göra, tydligen problem att få ut betalning från dom. Har varit på tre ställe, är det någon som haft liknande problem? Ev EBL-som inte laddar bodelsbatterierna.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
En googling på "Autokoncept" ger förmodligen svaret på varför så få verkstäder vill ha med dem att göra - och på varför så många kunder känt sig lurade.

Pålle
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
En privatperson som köper av ett företag har rätt att få ett fel åtgärdat inom 6 månader från köpet.
Ett fel som uppstår inom denna tid anses ha funnits vid försäljningstillfället.

Kontakta din konsumentvägledare för råd om hur du ska gå vidare.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Tack för alla svar. Har gått 5 månader sen köpet så lite tid finns kvar hos försäljaren. Autoconcepts garanti är på 1 år. Då kör vi vidare med detta så får vi se hur det går. Tack igen.
 

Nilsson127

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Västerås
HBK-Nr
23058
Medlemskap
2024
Jag fick med 12 mån garanti från Autconcept (guld) som omfattade i stort alla fel när jag köpte bilen i Uppsala. Trappsteget gick sönder inom ett år, så jag kontaktade då Tumbo som tog kontakt med Autoconcept och fick godkännande att byta trappsteget. Tumbo gjorde jobbet som kostade drygt 8000kr, trots att bilen inte var köpt hos dem.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Ringde bilfirma och han blev förvånad över att inga verkstäder var villiga att laga felet. Han bad mig kolla med ytterligare företag och då gjorde jag ett sista försök med Bengt i Örkelljunga och dom hade gjort åtgärder åt Auto Concept tidigare och de skulle hjälpa mig med felet. Det var lättare med Solifer 88:an inte så mycket elektronik, ha ha
 
Toppen