• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Garantiärende

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej !
Vi köpte en ny HB Carado T135 i maj 2021 , från en återförsäljare i Jönköping .
Återförsäljaren tog in HB via en återförsäljare utan för Uppsala från fabriken i Tyskland .

Vi fick en del problem med bodelsdörren bl.a. , svår att stänga plus några smågrejer inget avancerat . Återförsäljaren i Jönköping säger till mig att jag kan ta kontakt med de utanför Uppsala , så hjälper de dig eftersom de är återförsäljare av Carado . Jag ringer dit blir ombedd att maila in felen , vilket jag gjorde .
Får sedan ett samtal från dem att de inte hjälper mig med garantiärendet , eftersom återförsäljaren i Jönköping där jag köpte HB tog hela förtjänsten på försäljningen av HB .
Min fråga till er är , får de göra så här ?

Mvh Uffe
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej !
Vi köpte en ny HB Carado T135 i maj 2021 , från en återförsäljare i Jönköping .
Återförsäljaren tog in HB via en återförsäljare utan för Uppsala från fabriken i Tyskland .

Vi fick en del problem med bodelsdörren bl.a. , svår att stänga plus några smågrejer inget avancerat . Återförsäljaren i Jönköping säger till mig att jag kan ta kontakt med de utanför Uppsala , så hjälper de dig eftersom de är återförsäljare av Carado . Jag ringer dit blir ombedd att maila in felen , vilket jag gjorde .
Får sedan ett samtal från dem att de inte hjälper mig med garantiärendet , eftersom återförsäljaren i Jönköping där jag köpte HB tog hela förtjänsten på försäljningen av HB .
Min fråga till er är , får de göra så här ?

Mvh Uffe
Var står det i köpeavtalet?
 

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Du har handlat av företaget i Jönköping så all reklamation ska du göra dit och det är de som har ansvaret mot dig.
Kontakta konsumentvägledaren i din kommun om du behöver hjälp.
Bra då vet jag , har fått olika information , när jag har pratat med andra , det finns olika uppfattningar om hur det fungerar .

Vi ska ju ändå åka neråt under våren så det löser sig , tack för info Håkan .
 
Toppen