• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gamla gasolslangar

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Nu har jag bytt! Den befintliga var från 2009 och var felmonterad så att krocksensorn sannolikt löst ut om jag stått snett! Det förklarar saken. När jag ändå var hos ett proffs bytte jag till en ny Duo Control och fyllde på med gasolflaska. Fick dessutom en trevlig pratstund under arbetes gång.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.725
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Nu har jag bytt! Den befintliga var från 2009 och var felmonterad så att krocksensorn sannolikt löst ut om jag stått snett! Det förklarar saken. När jag ändå var hos ett proffs bytte jag till en ny Duo Control och fyllde på med gasolflaska. Fick dessutom en trevlig pratstund under arbetes gång.

Monterade ni filter också?
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Nej. Jag nämnde filter men det verkar som det räcker med det som finns i DuoControlen. Mycket riktigt så rekomenderas byte efter 10 år. Finns gummidetaljer som åldras i den.
 

Kenneth Göteborg

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14616
Medlemskap
2024
5 års garanti från tillverkaren
Om du har en gasanläggning som består av de tre komponenterna gastrycksregulator,GASFILTER och högtrycksslangar med slangbrottsskydd från Truma kan du från och med nu registrera dig på vår webbsida:
www.truma.com/ regulatorgaranti.FRÅGA DITT ”PROFFS” vad han säger om det.
 
Toppen