• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Galaxy S3

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Jag hade för mig att det var smartphones som diskuterades.
Alla vet ju att det produceras telefoner för 199 kr i en ofantlig mängd.

Tex sålde LG fler smarta telefoner än Nokia under tredje kavartalet 2012.

2925652421.jpg

Ser man till mobilbranschen ligger den sammanlagda vinsten för Nokia, HTC, Samsung och RIM på 12,8 miljarder dollar.
Som jämförelse drar Apple på egen hand in mer än den tredubbla summan (41,7).
Samsungs toppmodeller ligger i samma prisklass som iPhone.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25418

Guest
Sv: Galaxy S3

Jag har haft min Galaxy S3 lte i ett par veckor nu och är supernöjd, jag fattar inte varför några har problem med batteritiden, min är det inga problem med.
Men alla har sina favoriter och har man vant sig vid en Iphone så har man! Det brukar vara samma med bilar, har man en Volvo så byter man gärna till en Volvo igen.
Sonen som har en Iphone vill byta till en Galaxy efter att ha använt min ett tag så ungdomar kanske är mer benägna att förnya sig så jag tror att Apple får komma med något nytt snart innan folk tröttnar.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Sandlåda? Tja, det ligger något i det. Jämföra telefoners förträfflighet genom att visa upp försäljningsstatistik tycker jag verkar lite som att argumentationen börjar tryta.

Vi har ett par iFånar och en iGroda. Ni som är helt frälsta på detta, kan ni förklara för mig som är relativ nybörjare: Hur sparar jag en bild från Blocket? Vi har öppnat en annons med Blockets app i iFån. Vi köpte varan och annonsen togs bort. Men den ligger fortfarande synlig i iFånen och vi skulle vilja spara bilderna. Hur gör man detta? Jag antar att om vi börjar söka på Blocket igen så kommer annonsen att försvinna. Jag har provat med att hålla fingret stilla på bilden en stund men inget händer. Det finns ingen synlig knapp för att spara eller kopiera bild. Det finns ju inget att högerklicka med heller.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Den här diskussionen börjar likna den från sandlådan
" Min pappa är tio gånger starkare än vad du nånsin säger" :confused:

Bosse

Jag har haft min Galaxy S3 lte i ett par veckor nu och är supernöjd, jag fattar inte varför några har problem med batteritiden, min är det inga problem med.
Men alla har sina favoriter och har man vant sig vid en Iphone så har man! Det brukar vara samma med bilar, har man en Volvo så byter man gärna till en Volvo igen.
Sonen som har en Iphone vill byta till en Galaxy efter att ha använt min ett tag så ungdomar kanske är mer benägna att förnya sig så jag tror att Apple får komma med något nytt snart innan folk tröttnar.
1) Håller tillfullo med dig yalla yalla (men tycker också att både Tranebergsbron och färjan mellan Ekerö och "fastlander" borde skrotas eftersom vi inte behöver dem längre)!

2) Betr Galaxy S3, så har vi 2 st,
¤ en av dem funkar i ca 3-4 dgr med allt inkopplat WiFi, mobil data och alla platstjänster = mycket bra!
¤ den andra funkar ca 30 tim med allt utom den vanliga telefontjänsten urkopplad! Eftersom detta i jämförelse dessa båda emellan inte accepterats så är denna S3:a reklammerad!
Eftersom båda dessa S3:eek:r används på i stort sett samma platser så bortser vi från olika stark mottagning!

Utanför sandlådan; Visst kan telefoner vara "ojämna" sinsemellan men faktiskt så fungerar den ena S3:an alldeles utomordentligt bra och är som sägs i de flesta tester bäst i klassen!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Galaxy S3

1) Håller tillfullo med dig yalla yalla (men tycker också att både Tranebergsbron och färjan mellan Ekerö och "fastlander" borde skrotas eftersom vi inte behöver dem längre)!

Lite OT men jag bjuder...

He he skojare där... Tranebergsbron kan de riva "niemas problemas" men färjan är den enda betalfärjan som Trafikverket driver. Medborgarna är beredda att betala för att åka över till Ekerö och vi som bor där är beredda att skänka en gåva till skattebetalarna för att komma hem igen. :D

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Hur sparar jag en bild från Blocket? Hur gör man detta? Jag har provat med att hålla fingret stilla på bilden en stund men inget händer. Det finns ingen synlig knapp för att spara eller kopiera bild. Det finns ju inget att högerklicka med heller.

Det vanliga sättet är som du beskriver, att hålla fingret på bilden för att spara eller kopiera. På Blockets bilder funkar inte detta, kanske vill de skydda bilderna? Men som nämnts funkar det med skärmdump och därefter eventuell redigering direkt i plattan/telefonen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Ilustrasjonen i innlegg 41 viser kun en ting - et firma har vanvittig stor profitmargin, er det overprising? Ikke merkelig at de er livredde for konkuransje fra produkter som ligner deres egne.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Ilustrasjonen i innlegg 41 viser kun en ting - et firma har vanvittig stor profitmargin, er det overprising? Ikke merkelig at de er livredde for konkuransje fra produkter som ligner deres egne.

Samsung S3 64GB var faktiskt dyrare än motsvarande iPhone under kvartal 3.
Åtminstone om man frågar Prisjakt. Naturligtvis är det överpriser men det gäller att smida medan järnet är varmt eller rättare sagt glödhett.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Omkörda??? Det har väl sålts fler Volvo än Mercedes, men nog tycker jag Mercedes är en bättre bil :)
Men att diskutera tycke och smak är rätt intetsägande. Och med statistik kan man "bevisa" vad som helst. Titta t ex på användandet, hur mycket av webbtrafiken kommer från Android vs iOS? Stor skillnad där....
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Galaxy S3

Och med statistik kan man "bevisa" vad som helst. Titta t ex på användandet, hur mycket av webbtrafiken kommer från Android vs iOS? Stor skillnad där....

Ta fram statistiken du hänvisar till så ska jag med annan statistik bevisa motsatsen :)
Nä, jag tror vi struntar i det....

Snart säger jag bara: Vad var det jag sa..... :)
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Betr Galaxy S3, så har vi 2 st,
¤ en av dem funkar i ca 3-4 dgr med allt inkopplat WiFi, mobil data och alla platstjänster = mycket bra!
¤ den andra funkar ca 30 tim med allt utom den vanliga telefontjänsten urkopplad! Eftersom detta i jämförelse dessa båda emellan inte accepterats så är denna S3:a reklammerad!
Eftersom båda dessa S3:eek:r används på i stort sett samma platser så bortser vi från olika stark mottagning!

Utanför sandlådan; Visst kan telefoner vara "ojämna" sinsemellan men faktiskt så fungerar den ena S3:an alldeles utomordentligt bra och är som sägs i de flesta tester bäst i klassen!
Eftersom trådens rubrik refererar till Galaxy S3(?) så dristar jag mig, trots alla iPhone inlägg(!?), att återrapportera följande;
Våra båda S3'or fungerar numera i minst 3-4 dgr med WiFi, mob.internet och alla platstjänster påslagna map vår normala användning" (batterisparfunkt är inte inkoppl, inget sparande i ljus-, ljudinställn, mm)!
Om S3'orna enbart ligger hemma i standby med allt inkoppl, så räcker batterierna i upp till 7 dygn!
"Felet" som orsakade den ena S3'ans tidigare "korta batteritid" upphörde i och med att vi tog ur och satte tillbaka batteriet några ggr!
 
Toppen