• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Galaxy S3

B

Byggare Bob

Guest
Förärade min hustru en Galaxy S3 när hon fyllde år.
Detta ångrar jag stort. Är sedan något år själv van vid iPhone och kanske är det därför jag tycker Galaxyn är otroligt bökig. För att inte tala om stand by-tiden, Max ett dygn. Uselt i jämförelse med fånen.
Så....om någon har en iPone som vill byta till en Galaxy S3....kan jag vara intresserad.

En gäng Apel....alltid Apel??:cool:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Jag instämmer!

Trots detta har jag beställt en Android med Jelly Bean bara för att se om Androider blivit bättre. Mina tidigare är i stort sett oanvändbara.

Ännu värre är att många köper plattor utan 3G/4G och GPS-funktion. De kommer garanterat att hamna i en byrålåda tillsammans med andra prylar som inte motsvarade förväntningarna.
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Hej Jag instämmer inte !!
I vår familj är det Hustrun som har Iphone o Jag S3'an
Det bästa med den är att det är enkelt att ha koll på (o stoppa alla med en knapp trk.) vilka program som körs i bakgrunden o därmed förhindra onödig roaming när man är utomlands.
Dessutom förlängs ju batteritiden radikalt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Det bästa med den är att det är enkelt att ha koll på (o stoppa alla med en knapp trk.) vilka program som körs i bakgrunden o därmed förhindra onödig roaming när man är utomlands.

Dataroaming är avstängt by default i en iPhone/iPad vilket innebär att den inte kopplar upp sig utomlands. Vill man vara helt säker kopplar man ur mobildata.

image.jpg
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Hej Lasse!
Vi har för vår del 2 st identiskt laddade Samsung S3 som "används på i stort sett samma platser och under samma betingelser .... ",

¤ medan min S3 har en helt suverän batteritid, 3-6 dygn med allt inkopplat (WiFi, mobilt i-net samt alla pos-tjänster)!
¤ har min frus S3 en usel batteritid, 1½ dygn utan inkoppling av såväl WiFi, mobilt i-net som pos-tjänster (inkoppling eller inte av tjänster verkar dock bara påverka batteritiden marginellt)!

Har nu börjat kolla orsaker bla hustruns uppdatering av appar som hon tydligen inte "brytt sig om/skött", redan detta tycks påverka en hel del. Skulle det inte bli bättre så reklammerar vi hennes S3, men efter nu 20 tim verkar det som om batteritiden förbättrats avsevärt även med tjänster inkopplade!

Lyckas inte detta reklammerar vi frugans S3 till leverantören baserat på jämförelse mellan våra båda S3:eek:r!

Sensmoral; köp aldrig en telefon åt någon annan spec inte frun i huset, det skapar bara merjobb och dåligt samvete för dig själv!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Lasse vi har precis samma trista erfarenhet av Galaxy S3.

Vi har iPhones i Sverige, men här i Spanien har jag en Galaxy S3, som förutom den usla batteritiden har en hel del annat hyss för sig. Det blir snart en iPhone här också.

När det gäller "paddor" så har Carola en gammal iPad, medan jag har en ny Galaxy Tab 10.1 32GB.

Vet inte, men jag har svårt med Galaxy´n och Carola kommer ofta på mig att jag sitter i ett hörn och smyger med hennes iPad.

Brukar kunna lura henne ibland med bytesaffärer, men trots att jag sockrat mitt bud och föreslagit byte min nya Galaxy mot hennes gamla iPad plus en diamantring, så vill hon inte ens diskutera en eventuell affär mellan oss. *s*
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Galaxy S3

Ägnade stor del av söndagen till att uppdatera Fias Galaxy, inte fn blev det bättre. Hade dessförinnan läst en hel del på nätet om den usla standby tiden och att det skulle avhjälpas med en uppdatering, men tji.

Pratade med ett par kolleger igår kväll som drabbats av samma fenomen. Kontentan av detta samtal kan enkelt sammanfattas till: Byt till iPhone!

Som du säger Relax, man skall inte köpa dylika ting till en komplett oteknisk hustru:oops::oops:.
Och Tommy, du får öka på ditt lilla simpla mutförsök till Carola. Hitta på något riktigt smaskigt.:wink::wink:
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: Galaxy S3

Allt hänger på hur mycket du har aktiverat i telefonen.
Har du både GPS, wi-fi och roming igång samtidigt så säger det sig själv att
den blir ganska törstig på ström.
Sitter man en hel del med den också så så är även det en bidragande orsak.
När jag inte använder GPS så stänger jag av den, Gäller även wi-fi m.m.
Slår på sådana saker när jag ska använda det.

Kör med en Sony experia S, å den är törstig när jag till exempel kör Hotspot
en hel dag.
Då får jag ladda på kvällen, Gäller även GPS.
Men har man bara det på rutin att slå det man inte använder för stunden så
är android väldigt trevligt att använda.

Samsung Galaxy s3 har ändå gått om Iphone i försäljning och android ökar
i popularitet.
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Galaxy S3

Hej Mulle,
Problemet med urladdningen är att detta pågår trots att den ligger helt oakivetad. Det enda aktiviteten som pågår är laddning en gång per dygn. I övrigt använder hon sin iPad. Att hon fick denna lur var enbart för att kunna skicka SMS när vi är utomlands.

Förmodligen är det så att det märke man satsat på från början är det som man fastnar för. Att byta fabrikat ställer till det, ny teknik och helt annat tänkande.
Nej, för mig är det och förblir iPhone.:oops::cool:
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Galaxy S3

Jag kör Mac och kommer aldrig någonsin att köpa en pc igen. Men när det gäller deras lurar och plattor så är det precis tvärt om, min iPhone är förpassad till en låda och en ny Galaxy Note 2 är införskaffad, vilken helt otrolig telefon!
Ladda ner Advanced Task Killer.
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Reklamera..

Måste vara fel på luren. Jag använder min S3 MYCKET och laddar den varannan dag högst. När jag inte använder den så flitigt ligger den en vecka utan att behöva laddas..

När det gäller Android eller det där andra märket ni diskuterar.. så är det ju en smaksak. Min personliga inställning är att jag gillar inte de begränsningar som finns i det andra systemet. Om jag vill skriva om lite kod eller göra en app till android behöver jag inte be om tillåtelse av någon.. det är den friheten jag prioriterar. Därav en S3 och en Asus infinity tab http://eee.asus.com/en/transformer-infinity/features som jag är mycket nöjd med.

/Freddy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Min personliga inställning är att jag gillar inte de begränsningar som finns i det andra systemet. Om jag vill skriva om lite kod eller göra en app till android behöver jag inte be om tillåtelse av någon.. det är den friheten jag prioriterar. /Freddy

Och vilka är dessa begränsningar och hur ofta skriver du om lite kod?

Detta är ett argument som flitigt används men ingen vet vad begränsningarna består i! Att illvilliga personer skriver om lite kod brukar betyda trubbel, allvarligt trubbel!
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Jo begränsningarna består utav att jag måste få min små appar godkända innan de går att använda av mig och mina vänner, om jag inte Anv Android.

Eftersom jag har många vänner som är duktiga på just skriva kod blir det en del små roliga appar som vi gemensamt använder. Senaste appen var en enkel liten app för att remota en webcam på ett gemensamt ställe.. Och i Android är det mycket lättare att göra som man själv vill.

Samt att jag moddar min lur med tex Cyanogen mods för att jag tycker det är roligt och ibland tom bättre än orginal systemen. Senaste Gelé bönan från samsung för S3 kör jag just nu, och den verkar vara helt ok.

smaken och användningsområdena är olika för oss alla, jag gillar att gå mina egna vägar. Finns det ingen väg så gör jag en.. ;)

/Freddy
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Galaxy S3

Skönt att slippa både Galaxyn och iphone och istället använda en HTC One x+
en väldigt bra mobil den bästa androiden jag haft hittils. Används som min minsta surfplatta och har 64GB internminne !!!
DLNA® för trådlös strömning av media från telefonen till en kompatibel TV eller dator
och det bästa av allt lååång batteritid.

Bosse
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Galaxy S3

@Canario: Säljer du din iPhone då?

Vill du köpa en 3gs så visst. Rent designmässigt lär den ju inte bli slagen.

Följande recension är inte helt rättvisande eftersom den har något år på nacken, men den sätter fingret på en viktig sak, ska ett företag bestämma var jag får använda deras produkt till? Precis som recensenten skriver så skulle kanske även jag ha köpt en ny iPhone om den bara hade varit tillverkad av ett annat företag, för det är ingen dålig lur.
Men deras sektliknande företag får mig att backa.

Länk:

Walentines Värld » walentine.com jämför Iphone vs Samsung Galaxy S2
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Har en Samsung Galaxy S3 och en Apple 3GS 32GB och Applet det bara ligger och jag är helt såld på S3:an .

Vill du bli av med din S3 mot en 3Gs och lite pengar kan du ju höra av dej .
 
Toppen