• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fungerar Biltemas Rain off

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

Hejsan
Kanske min uppdatering tråden http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/501269 inte faller i god jord, sinne eller humör.
Sorgliga - jag tänker på när tillräckligt många kunde använda Rain off till sinnet vid denna tid på året.
Men stämningen är något du måste hitta, som den med hästen kommer inte att dricka om det inte förefaller.
Svårt att förstå - prova Regn av. :D
:):):)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

Bäst att tillägga att eventuella långtidseffekter tar jag inte ansvar för! En bieffekt enligt bilgullarna skulle vara att silikonet gör att det kan bli svårt att lacka om bilen. Jag tror inte att silikon är så himla svårt att få bort och hur ofta lackar man om bilen?

Mina erfarenheter hittills är enbart positiva!

Frågan är om man kan använda det på vindrutan också!

Alla svarta plastdetaljer, backspeglarna exempelvis, blir mycket bättre av silikonspray också. De dyra specialmedlen är enligt min mening mycket sämre!

Jappe

Silikon gör det mycket svårare om bilen av något skäl måste lackas om, plastdetaljer blir ännu svårare att limma eller lackera! :confused:
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

Tycker mycket om Biltemas Rain Off, dock har den utgått och ersatts av något som heter Rain Repellant, som jag har köpt men ännu inte testat. Annars finns ju alltid Aquapel (WaxDog -), men det är ju inte särskilt billigt. Utlovas dock hålla någonstans mellan 6-12 månader. :)
 

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

Har inte använt denna, däremot Biltemas , Glass cleaner Rain Repellent, som funkar mycket bra, spraya på glasrutan torka av, med trasa ,upprepa vid behov, har helintegrerad ruta

Mvh Sten
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

vill bara komma med en varning, jag använder det på sommaren, men ej på vintern,(på vardagsbilen) då jag upplever att det blir kladdigt på rutan, med spolarvätska o salt på vägarna, men man ser sämre på kvällen det blir en fet yta,, mvh håkan
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

Nä, det upplever inte jag. Blir det en fet yta beror det på att man inte polerat bort produkten ordentligt. Det kräver idogt polerande för att få bort det helt.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Fungerar Biltemas Rain off

ja men det kommer senare ,men jag kanske inte polerat tillräckligt ,skall pröva igen, för det funkar bra annars mvh håkan
 
Toppen