• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Funderar på ny husbil

F

F.d. 2297

Guest
Hej
Är det hågon som har efarenhet av Miller Ontario eller någon annan Miller, vi är intesserade av denna husbil
Elving o Inga-Britt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Funderar på ny husbil

Hej
Vi har tänkt oss en ny med dubbelsäng bak
Tack för erbjudandet
Elving o Inga-Britt
 
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Funderar på ny husbil

Hej
jag tittade på Elmia på dem men fick inget pris på den
Hälsn
Elving o Inga-Britt
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Funderar på ny husbil

Jag har kört i samma stall som ni i en Frankia 570 under åren 1989-1995. Byter ni bil så är det stor skillnad att få en turbodieselbil. En stor fördel är att slippa alkoven när man inte behöver den. Jag har i princip samma bil som ni är intresserade av. De kommer från SEA gruppen i Italien. Skillnaden mellan
min Sharky L7 och den Miller Ontario är att Miller är 5.70 lång min är 5.90. Jag ser det som stor fördel i framförallt färjeavgifter och parkeringsmöjligheter att ha en bil under 6 meter. Det verkar i stort sätt
vara samma bil men sängen i min är 207 lång och i Miller 192. Vi sover väldigt gott i den lagom stora sängen. Och det är skönt att ha bagaget under sängen. Detta saknades på den gamla bilen. Jag är imponerad av att bilarna har 7 cm isolering i golvet.
 

Anders & Kicki

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1244
Medlemskap
2028
Sv: Funderar på ny husbil

Hej på er
Vi har en Miller maryland som har rullat ca 400 mil nu i sommar
Vi är väldigt nöjda med bilen några plus är Stort garage( vi har Hundar ) med skjutdörr in i bodelen samt att den har webasto värmare luft istället för truma gasol ,byggd på fiat chassi kort sagt vi är nöjda. även bemötandet hos handlaren i Lidköping var väldigt bra
MVH Anders & Kicki
 
Toppen