• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Fulladda" inte elbilen, fulcampa, tjuvcampa inte.....

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
så du menar det är legalt att ställa sig var som helst och hur som helst bara för att de måste ha vilopaus ? uträttar de sina behov i hytten ? eller lägger de en kabel på gatan ? som du kommer med din husbil och tar hand om ? jag förstår ! men tycker inte det är ok men kanske är ensam om det ? jag vill inte ha hundägare husbilister ell yrkeschaufförer som uträttar sina behov varken utanför min gata ell min dörr ! finns avsedda platser för detta även om de kanske kostar pengar !
Jo,jag menar det ..trötta chaffisar skall inte köra utan dom ska villa
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Det är ingen som uträttar sina behöv utanför, har aldrig set att dom har gjort detta och husbilister ännu mindre. Vi har ju allt i bilen som behövs tror jag i alla fall vi med gamla bilar,dom nya har kanske inte det
du som reser mycket i Tyskland tex har du aldrig stannat på en public rastplats där det är gratis att gå på toaletten om du vågar vill säga ? det stinker mer utanför och ligger högar som du får undvika att trampa i för hur roligt är det att få in det i hb ? samma sak i Sverige på många av vägverkets rastplatser ! förmodar du tömmer kassetten där ibland ? ell tömmer du hemma ? ja vi som har någorlunda nya hb har allt vi behöver med i bilen men vi måste tömma det nånstans ell ? lämpligast då på avsedd plats ! ell kan vi komma till gatan i Motala och tömma ?
 

BengtR

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29219
Medlemskap
2024
Ville egentligen inte skriva detta. Men det kända uttrycket "man känner andra som man känner sig själv".
Jag har rest runt i många länder i världen, mina erfarenheter säger att Sverige är ett av de renaste länderna. Men med det inte sagt att det inte görs fel i Sverige. Hemma har vi en skylt där det står att hundar inte får rastas. Utvecklingen har tyvärr inte kommit så långt att hundar kan läsa. Men man kanske inte ska kräva det när ägarna inte kan det.
Dåligt skötta anläggningar är bedrövligt, i Agnesberg under Angeredsbron i Göteborg ligger en välskött rastplats med toa och tömning, åtminstone de många gånger jag varit där.
I övrigt, jag tömmer där det är tillåtet, jag fyller på där det är tillåtet och jag stannar där det är tillåtet. Att en del beter sig fel betyder inte att alla gör det. Min frihet är att stanna någonstans utan att i förväg bestämma var och när. I mitt arbetsliv planerade jag allt möjligt, som pensionär vill jag undvika det, istället får känslan och näsan styra.
Kanske läser jag ut fel av några skribenter, men det känns för mycket av negationer. Men visst vill vi att allt skall vara 100%. Men vem av oss är det?
Vädret är det inte men nu, efter ett dygns regn och moln, har värmen återkommit till Spanien.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
du som reser mycket i Tyskland tex har du aldrig stannat på en public rastplats där det är gratis att gå på toaletten om du vågar vill säga ? det stinker mer utanför och ligger högar som du får undvika att trampa i för hur roligt är det att få in det i hb ? samma sak i Sverige på många av vägverkets rastplatser ! förmodar du tömmer kassetten där ibland ? ell tömmer du hemma ? ja vi som har någorlunda nya hb har allt vi behöver med i bilen men vi måste tömma det nånstans ell ? lämpligast då på avsedd plats ! ell kan vi komma till gatan i Motala och tömma ?
Oja, men aldrig set några högar tyskarna brukar vara renligt folk, mest skit har jag set vid vägverkets rastplatser men då är det väl inte tyskarna som varit frammeIMG_20180426_175039.jpg och jag tömmer min kassett på ordnade platser vid ställplatser det kostar inget
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Oja, men aldrig set några högar tyskarna brukar vara renligt folk, mest skit har jag set vid vägverkets rastplatser men då är det väl inte tyskarna som varit frammeVisa bilaga 222913 och jag tömmer min kassett på ordnade platser vid ställplatser det kostar inget
När det gäller tömningsstationer är vi fortfarande ett U- land trots många registriranih husbilar ok
 
Toppen