• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fukt på rutor

Gråbo

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
4836
Medlemskap
2025
Hej! Vi är nybörjare i husbilsbranchen och har varit ute tre kortare resor bara för att prova på. Mycket förvånade blev vi när vi vaknade och det på bildelens fönster rann imma o fukt!
Nu till frågan, är det vanligt eller vad kan gör man åt det??

:confused:Lisa å Janne

Sv: Fukt på rutor

Det är ju när kallt ute möter varmt inne som det blir kondens och sjöblött på rutorna i fram så antingen får man göra så det fläktar på framrutan så det inte hinner bli imma eller får man sätta på ett vintertäcke på framrutan .

Vet inte om biltemas imskudd kan förhindra imman något så det förhalas att bli kondens och blött .

Testa även och stryp spjällen lite mera bakåt i bilen och ha dom mer öppna i fram .

På våran gamla hade vi ett vadderat täcke med sugkoppar vi monterade på insidan samt en gardin som gick i en skena från dörr till dörr men det blev ändå blött under natten .

I min instruktionsbok står det även att när man har med värmen på så skall bilen ventilationsspjäll stå i recirkulationsläge .

Tillbaka
Toppen