• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukt på framrutan

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, någon som har ett bra tipps för att slippa fukten på framrutans insida?

Nu kommer vi till den period då matta på utsidan känns tidigt tycker vi, vi drar ner vårat aluminium jalusi och på morgonen när det varit ca 3 - 8 grader är det rejält fuktigt på insidan av rutan när man drar upp jalusin.

Ska bli spännande att se om det finns några tipps.
(att lägga något på utsidan frågar jag inte om):)
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Fukt på framrutan

Har tänkt på en lösning sen ett år tillbaka.Limma en minitratt på fönsterskrapan och sätta på en tunn 1 meter lång plastslang. Skära av skrapergummit snett i trattändan så att vattnet vikar av och rinner i tratten.Nu blir det av....måste fungera.Testing testing!
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Fukt på framrutan

Det är busenkelt att lösa. Köp en isolermatta till den bilmodell du har och lägg på utsidan av vind- och sidoruta. Framrutan är helt ren när du tar bort mattan på morgonen. Isolermattan är minst lika bra under heta sommardagar, då tar den bort solvärmen. Detta är en av de bästa investeringar du kan göra. Eller rättare sagt, du kan inte vara utan den. Matts Torebring
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Fukt på framrutan

Om du kollar förste inlägget i denne tråd skriver Lasse att han inte vill ha något på utsidan.
Vi har 2 liggunderlag... utvändigt...lite jobbigt men ingen imma och håller på värmen.
Toppen från en hårfärgflaska funkar som tratt till fönsterskrapan med slang
 
Toppen