Sv: Fryser om ryggen...
Tror också det blir enklast att ha ungefär innetemp i garaget, precis som i bilen för övrigt. Det kvittar nästan vad du isolerar med om det så småningom blir iskallt under madrasserna, kylan kryper upp. Så få in värme i garaget och har du luftburet är det ganska enkelt. Det enklast är ju om det redan finns något stängt värmeutsläpp, som flera redan påtalat.
Sedan beträffande jämförelsen vatten- och luftvärme så har jag f n Alde som är förbasktat komfortabelt och tyst. Det funkar utmärkt, särsklit en vinter som denna. Men det vete fasen om jag inte ändå gillar luftvärme bättre. Inte minst när man vill flytta, bygga om, eller bara optimera värmefördelningen. Truma har massvis av perforerade isothermaslangar, luftutsläpp, slitsar, spjäll, förstärkningsfläktar, mm, som gör det enkelt att transportera och variera värmen och bygga flera olika slingor med olika värmefördelning. Kostar inte så mycket och är lätt att göra själv. Bara man ger fasen i att hacka hål i slangarna med skruvmejsel eller dyl!
Dra om vattenburet är inte riktig samma grej!

Sedan finns det en viss risk för läckage om gummislang och inte minst gummianslutningarna vi konvektorerna torkar och då blir det vattenskador.
Truma har dessutom nu tagit fram en golvvärme där man leder varmluft genom kanaler i golvet i stället för vattenrör. En annan fördel med luftvärme är att bilen blir lättare.
Här har min fru och jag lagt en jäkla massa pengar på en bil med Alde, osså talar jag emot mig själv! Men va fasen, man är väl inte helt komplett antar jag! Fast visst är Alde osså bra!