Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Hur kommer man åt vattenlåset till diskhon i köket? Jag misstänker att det eventuellt har frusit eftersom vattnet inte rinner ur diskhon. Från undersidan diskhon går avloppsslangen bakom ugnen, jag kan sedan skymta lite av slangen nere vid golvet, med det sitter en skiva monterad framför utrymmet där slangen går ner i golvet. För att få bort den skivan måste man montera bort ugnen, vilket jag inte har möjlighet att göra. Hur i hela friden kommer man åt vattenlåset, skulle kanske behöva blåsa lite försiktigt med varmluftspistolen på låset. Kan man komma åt det underifrån? Fast avloppstanken sitter väl ivägen.
Jag satte på värmen i bilen igår, skall åka i morgon. Är det så att vattenlåset sitter på ett idiotiskt ställe utsatt för kyla så har man ju inte en chans att förhindra att det fryser...
Jag har haft loss avloppsslangen under diskhon för att konstatera att det inte satt något annat där som förhindrade vattnet att rinna ut.
Jag satte på värmen i bilen igår, skall åka i morgon. Är det så att vattenlåset sitter på ett idiotiskt ställe utsatt för kyla så har man ju inte en chans att förhindra att det fryser...
Jag har haft loss avloppsslangen under diskhon för att konstatera att det inte satt något annat där som förhindrade vattnet att rinna ut.