Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En oehörd fördel att kunna språket, som min hustru kan väldigt bra. Jag kan bara några ord men en sak jag lärt mej genom åren är att alltid hälsa på franska, att du sedan får en massa ord på franska tillbaka spelar ingen roll för du har visat vänlighet och sedan går det oftast att prata engelska eller tyska. Sen beror det också på var i Frankrike man är, i turistregionerna och i Paris är det inga problem med engelska men ute på landet är det si och så.
Det är väl inte så besvärligt att köpa 2st. alcomätare
för ett par euro, har man inte råd med det är det
nog lika bra att stanna hemma.
Be din fru översätta den här länken Radar detectors in France | AAJust så är det! Först måste man anstränga sig litegrann och försöka få kontakt på franska. Har man bara gjort det så är vägen öppen till kommunikation på alla möjliga språk. Ibland kan det bli en salig språkblandning där även franska ingår!
Jappe
Tillbaka till alko-mätaren.
Logiken är fantastisk. Du sitter på krogen och dricker, testar och mäter säj 0,3 promille. Oha, kan dricka lite till. När jag kommer till 0,49 så är det dags att köra hem.
Det enda borde vara: drick inte när du skall köra, och då behövs ingen alko-meter.
Men chansen/risken att bli stoppad är minimal, och böterna överkomliga på 11 euro.