• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frågor kring "smartphones"

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Frågor kring "smartphones"

Finns Google Navigation i Norge? Såvitt jag vet finns den ännu inte i Sverige.
Är det bara de vanliga HBK csv-filerna du lägger in i Google Navigation på din Android-telefon?

My overlays My Overlays - Android app on AppBrain

det er csv eller ov2 filer, der kan lägges i. ( bruger Dropbox til at overföre filerne )

My overlays viser Poi i google maps med ruteanvisninger
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Frågor kring "smartphones"

Jag köpte min iPhone 3Gs, 32 GB på Media Markt, fick 1500:- i rabatt när jag förlängde med Telias 29:-/mån. 29 öre/min och 79 öre i öppning. Sedan har jag deras 69:-/mån för surf/internet. Det är ej bundet utan man betalar för 1 mån. Åker man utomlands är det bara att stänga av via kundtjänst och sätta på när man återkommer till Sverige.
Vi har ingen fast telefon kvar, utan varsin mobil. Telia har en tjänst som heter nära o kära till en fast telefon som kostar 69öre i öppning och ingen minutavgift, så vi har lagt in ungarna på respektive telefon.
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Frågor kring "smartphones"

My overlays My Overlays - Android app on AppBrain

det er csv eller ov2 filer, der kan lägges i. ( bruger Dropbox til at overföre filerne )

My overlays viser Poi i google maps med ruteanvisninger

Jag provade att lägga in HBK-filen i My Overlays och det fungerade bra (visades i google maps). Däremot så fungerar ej navigationen.
Får väl hopas på att Google Navigation snart släpps i Sverige.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Frågor kring "smartphones"

MyPhoneExplorer är ett bra PC-program för att synkronisera Android telefoner med PC,n.
(Även de flesta SE-telefonerna)

Det synkroniserar:
* Kontakter
* Samtalshistorik
* Hjälpredor (Kalender och larm)
* SMS (går även att skicka sms från dator)
* Filer
* Övrigt (telefon- och minnesstatus)

Går även att göra backup på telefonen, och återställa från backup,en.

FJ Software Development
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Frågor kring "smartphones"

MyPhoneExplorer är ett bra PC-program för att synkronisera Android telefoner med PC,n.
(Även de flesta SE-telefonerna)

Jag har kört MPE i många år och det är faktiskt riktigt bra - betydligt bättre än de PC-suites jag sett från olika tillverkare.

Vi använder det en hel del på jobbet så jag har faktiskt donerat 5.000:- till honom som tack för gott arbete med en utmärkt programvara! Det var visst den största donation han har fått - men det är det värt :)
Han får en slant nästa år också om han sköter sig bra :)

Klarar att synca Android över USB samt Wifi och "vanliga" SonyEricsson-telefoner via USB eller blåtand.
Kom för övrigt en ny version för två dagar sedan med bl.a. stöd för sync via blåtand (Android) och backup av installerade appar (Android).
MPE hanterar i stort sett samtliga SE-telefoner.
 
F

F.d. 17502

Guest
Sv: Frågor kring "smartphones"

I Norrland är min uppfattning att det är bara Telia och HaeleBop som gäller
Svenrik:wub:
 
Toppen