Här finns de inlägg om mobiltelefonkameror mm som flyttats från tråden Fotokurs med systemkamera.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det blir så grymt mycket bättre bilder med en systemkamera så absolut ska du satsa på det tycker jag, det är ett av mina stora intressen när vi är ute och åker.
Det är väldigt personligt vad man gillar för modell, själv har jag alltid haft Canon och kommer aldrig att skaffa någon annan. Jag har idag en 700D som jag tycker fungerar utmärkt, mycket bra kamera med behändig storlek.
//Mattias
Överens men det blir lättare att behandla i Photoshop och bättre teknisk kvalité med bättre objektiv och större sensor.Tillåt mig betvivla att det är en Iphone som skapat bilden i inlägg # 6!
Tror snarare att det är en kreativ fotograf, i kombination med ett kompetent bildbehandlingsprogram.
Om antagandet är rätt, betyder det att en kreativ person kan skapa en liknande bild med (nästan9 vilken kamera (telefon, kompat, system) som helst.
Det är inte verktyget som gör bilden...
Tillåt mig betvivla att det är en Iphone som skapat bilden i inlägg # 6!
Tror snarare att det är en kreativ fotograf, i kombination med ett kompetent bildbehandlingsprogram.
Om antagandet är rätt, betyder det att en kreativ person kan skapa en liknande bild med (nästan9 vilken kamera (telefon, kompat, system) som helst.
Det kan du enkelt kontrollera med dess exif-värden.
Betvivlar inte för ett ögonblick att "kortet är knäppt" med en telefon, men hävdar fortfarande att BILDEN är SKAPAD av en kreativ fotograf med ett kompetent bildbehandlingsprogram.
Med andra ord, så säger den bifogade bilden inte ett dugg om vad man kan åstadkomma med en telefon (oavsett fabrikat).
Det är kanske därför de vill gå på kurs.Skulle vara intressant om nybörjare kan få se hur mycket bättre bilder en systemkamera kan ta.
Tråkigt om amatörer som vill lägga upp bilder här eller på Facebook luras köpa dyr utrustning som de inte kan hantera. Jag har mött systemkameraägare som inte känner till kopplingen mellan bländare och tid samt allra minst vad skärpedjup är.
Det är kanske därför de vill gå på kurs.
Om du nu tycker mobilen är så bra så finns det bättre mobikameror än Apples
Jämförande test: Bästa mobilkameran | Mobil