• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyhet! Forumet uppgraderat

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Prova det inlägget nr 6 igen, har justerat bilden, kanske hjälper? Genväg till inlägg nr 6:

(@ClasB - Sorry Clas, korrigerade din bild (för testen enligt ovan):))
Ja, nu får jag se den bilden. Det är alltså inte något fel hos mig?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Mja, jag kan inte svara varken ja eller nej på det - kanske teknikerna kan komplettera? Jag bara vet ..
  • Jag hade inga problem med bilden (kör laptop/dator, med Windows - eller Android telefon Samsung Galaxy S8+)
  • Bilden var inlagd på ett lite annorlunda/speciellt sätt, men också ett lite ovanligt sätt
Vilket som "slår sönder" bilden när du kollar på samma i din enhet vet jag tyvärr inte :).

Jag misstänker att det har med din mobila enhet att göra (IOS kanske, dvs iPhone eller iPad, någon version av dem?), dvs att den inte klarar av att "koda upp" en bifogad bild på det sättet. Men som sagt, bara amatörmässiga slutsatser - enbart duktiga tekniker kan reda ut vilket.
Vi får avvakta ett bättre svar :) (@STACT, @Sjöberg, @4 JO)

PS. Inklusive @ClasB som infogade bilden, hur gjorde du? DS.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
@muskatten
Ah, okej, då testar jag igen och ser om jag prickar mer rätt.
Det heter inte samma sak för att det inte är samma sak som visas på sidan, det är den enkla förklaringen.
När man trycker på Senaste Nytt visas två saker på sidan:
En ruta med de tjugo senaste trådarna, 20 st (om jag minns rätt)
En ruta med de senaste Filerna, 5st.
Alltså är det inte bara inlägg man ser när man trycker på Senaste nytt.
 

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Mja, jag kan inte varken ja eller nej på det - kanske teknikerna kan komplettera? Jag bara vet ..
  • Jag hade inga problem med bilden (kör laptop/dator, med Windows - eller Android telefon Samsung Galaxy S8+)
  • Bilden var inlagd på ett lite annorlunda/speciellt sätt, men också ett lite ovanligt sätt
Vilket som "slår sönder" bilden när du kollar på samma i din enhet vet jag tyvärr inte :).

Jag misstänker att det har med din mobila enhet att göra (IOS kanske, dvs iPhone eller iPad, någon version av dem?), dvs att den inte klarar av att "koda upp" en bifogad bild på det sättet. Men som sagt, bara amatörmässiga slutsatser - enbart duktiga tekniker kan reda ut vilket.

Vi får avvakta ett bättre svar :) (@STACT, @Sjöberg, @4 JO)

PS. Inklusive @ClasB som infogade bilden, hur gjorde du? DS.
Jag använder PC med Windows och Edge. Hoppas på ett svar från expertisen, men tack iaf BoEr.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
@muskatten
Ah, okej, då testar jag igen och ser om jag prickar mer rätt.
Det heter inte samma sak för att det inte är samma sak som visas på sidan, det är den enkla förklaringen.
När man trycker på Senaste Nytt visas två saker på sidan:
En ruta med de tjugo senaste trådarna, 20 st (om jag minns rätt)
En ruta med de senaste Filerna, 5st.
Alltså är det inte bara inlägg man ser när man trycker på Senaste nytt.

Tack Sjöberg..... Nu skall jag försöka klara av det...... Ett tag i vart fall.... Tills ni gör en ny uppdatering :swoon::twitcy:
 
F

F.d. 32985

Guest
Mja, jag kan inte svara varken ja eller nej på det - kanske teknikerna kan komplettera? Jag bara vet ..
  • Jag hade inga problem med bilden (kör laptop/dator, med Windows - eller Android telefon Samsung Galaxy S8+)
  • Bilden var inlagd på ett lite annorlunda/speciellt sätt, men också ett lite ovanligt sätt
Vilket som "slår sönder" bilden när du kollar på samma i din enhet vet jag tyvärr inte :).

Jag misstänker att det har med din mobila enhet att göra (IOS kanske, dvs iPhone eller iPad, någon version av dem?), dvs att den inte klarar av att "koda upp" en bifogad bild på det sättet. Men som sagt, bara amatörmässiga slutsatser - enbart duktiga tekniker kan reda ut vilket.
Vi får avvakta ett bättre svar :) (@STACT, @Sjöberg, @4 JO)

PS. Inklusive @ClasB som infogade bilden, hur gjorde du? DS.

Bifogade filen som jag hade i bildarkivet. Så inga konstigheter från min sida och som vanligt sitter jag i iOS.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
En lite fråga, när man fick ett gillande eller en kommentar så dök det upp under notiser, där kunde man direkt klicka sig in i tråden, det kan man inte nu efter uppdateringen. Kommer det förbli så? Var väldigt lätt att komma till tråden på det viset
 
F

F.d. 4220

Guest
Det blev ett fel i den frasen (som ger texten) så att länken föll bort.
men vi har ett litet problem just nu. Problemet är att rättningar av dessa fraser inte slår igenom så att de visas.
Det är förbryllande, men felsökning pågår och det skall vara en länk där också - när vi väl hittat och löst orsaken till uppdateringsproblemet.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Det blev ett fel i den frasen (som ger texten) så att länken föll bort.
men vi har ett litet problem just nu. Problemet är att rättningar av dessa fraser inte slår igenom så att de visas.
Det är förbryllande, men felsökning pågår och det skall vara en länk där också - när vi väl hittat och löst orsaken till uppdateringsproblemet.
Har ni en inställning i backend som heter: Tvinga kompilering. kan va det problemet att site inte vill göra ändringar så man måste tvinga den skriva över.
 
R

RobbeS

Guest
Skriver i rätt tråd. Får som sagt inte husbilsplatser att funka i google chrome på windows 10. Kollat cookies och dom är på. Provat att återställa Chrome till standardinställningar utan resultat så jag vet inte vad jag ska prova mer.

Mittåt, nu funkar det helt plötsligt. vet inte vad jag gjort:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Fikk en idee om mulig årsak til problemet. Zoom i webleseeren kan føre til merkelig bivirkninger når det gjelder visnng av bilder. Bilder som er veldig mye større en mulig visning får samme ikon som ikke lesbare bilder og bildelenken vises. Funksjonen er veldig skjelden synlig så jeg tenkte ikke på den før jeg så at allt rettet seg ved en oppdatering av pcen. Var skriften unormalt stor når feilen var der?
 
F

F.d. 4220

Guest

Ubbis

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Onsala
HBK-Nr
14448
Medlemskap
2024
Ang. "visa flera" i senaste nytt. När jag klickar på de kommer jag till "olästa inlägg". inte till flera inlägg i senaste nytt. Ska det vara så?
 
Toppen