• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Forsbergs Fritidscenter i Bjuv

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Kan bara instämma i lovorden. Vi köpte vår ett år begagnade Frankia i juni 2009, den visade sig vara något av ett måndagsexemplar. Men, Forsbergs i Hyssnsa fixade alla 60-talet fel och anmärkningar, inklusive att ge relevanta kompensationer. Denna goda eftermarknadspolicy håller än idag med exempelvis ett flertal omtätningar av stora takluckan.

Det glädjer mig att höra att anläggningen i Bjuv numera håller likvärdig servicenivå, varför jag nu överväger att åka den kortare vägen till Bjuv i stället för till Hyssnsa för exempelvis den årliga fukttesten.
Åke
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej Krinil

Din skrivning att bilen gått längre än vad som redovisats, vad betyder det ?
Det visade sig att bilen hade gått 700 mil längre än vad som angavs i kontrakt och annons. Ren felskrivning, men jag upptäckte det inte förrän efter någon vecka. Kollade inte trippmätaren när vi hämtade bilen. Vi kompenserades då bl a med en MaxxFan taklucka och en Victron DC/DC laddare.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Köpte en ny Niesmann Arto 88 F 2015 men som fick lackproblem med blåsor på glasfiberdelarna.
Lackade om 3 ggr men de kom tillbaka. Då köpte de tillbaka bilen och skickade tillbaka bilen till Tyskland. Bilen går nu i Sverige igen.
Allt hanterades av väl av Forsbergs Stockholm.
Förlorade en del pengar men blev av med problemet, åker nu plåtis.
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Vi har under hösten handlat en nästan ny Hobby husbil av Forsbergs i Bjuv. En trevlig bil som vi blev väldigt förtjusta i. Inte minst p g a dess kraftiga solceller och LiFePo4 litiumbatteri.
Vi fick dock en del problem med bilen efter leverans. Inte minst med litiumbatteriet, som jag skrivit om och fått mycket hjälpa av er här i Husbilsklubben. Vi fick också direkt respons från Forsbergs, som faktiskt var beredda att ersätta batteriet.

Nu har Forsbergs haft bilen en heldag, för att kompensera oss. Så vi hämtade en husbil med en ny Victron Smart DC-DC laddare och en ny MaxxFan monterad i den bakre takluckan! Dessutom hade man tankat bilen full!
Detta är vårt sjunde campingfordon under 35 år och den kundsyn och respons vi känt här är outstanding!

Forsbergs är en fantastisk handels- och servicepartner. Hela kedjan från mekaniker, servicechef, säljare och chef, har samma kundsyn. Då blir det bra!

Forsbergs i Bjuv rules!
Vågar du skriva under på att det gäller alla försäljningsställen? Man bör nog vara lite försiktig med att generalisera på det viset.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vågar du skriva under på att det gäller alla försäljningsställen? Man bör nog vara lite försiktig med att generalisera på det viset.
Tråden heter ursprungligen Forsbergs i Bjuv. Handlade min bil genom dem och genom Forsbergs i Stockholm, där bilen egentligen stod från början. Om du sedan läser kommentarerna nämns flera andra Forsbergs servicecenters i landet. Forsbergs har också en väldigt driftig gemensam eftermarknadschef, som synkar centren och servicecheferna. De gör helt enkelt en gemensam, medveten kundresa. Så jag vågar definitivt skriva under på att Forsbergs rules! :)
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Tråden heter ursprungligen Forsbergs i Bjuv. Handlade min bil genom dem och genom Forsbergs i Stockholm, där bilen egentligen stod från början. Om du sedan läser kommentarerna nämns flera andra Forsbergs servicecenters i landet. Forsbergs har också en väldigt driftig gemensam eftermarknadschef, som synkar centren och servicecheferna. De gör helt enkelt en gemensam, medveten kundresa. Så jag vågar definitivt skriva under på att Forsbergs rules! :)
Fin reklam för dem. Vi får hoppas att ditt inlägg sporrar andra aktörer i branschen.
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Köpt två Husbilar av Forebergs Hyssna. Jag kan rekommendera dem då de tar väl hand om sina kunder efter köp.
 
Toppen